Strani ni mogoče najti – TrueCAD https://www.truecad.si Računalniške storitve Mon, 06 Jan 2020 12:05:34 +0000 sl-SI hourly 1 https://wordpress.org/?v=6.3.3 5 nasvetov, kako izbrati pravi dokumentni sistem https://www.truecad.si/dokumentni-sistem/ https://www.truecad.si/dokumentni-sistem/#respond Tue, 08 Jan 2019 11:42:04 +0000 https://www.truecad.si/?p=64217 Večina podjetij še vedno ne uporablja sistema za upravljanje z dokumenti, zato želimo napisati nekaj besed, predvsem prednosti vzpostavitve sistema, saj slabosti enostavno ni.

S sistemom za upravljanje z dokumenti oziroma dokumentnim sistemom bo delo z dokumenti učinkovitejše. Hitreje boste zajemali dokumente, jih klasificirali, elektronsko potrjevali, distribuirali, uporabljali, obdelali in elektronsko podpisovali dokumente, s tem pa prihranili dragoceni čas ne le pri hitrejši obdelavi dokumentov ampak tudi času obremenitve dela zaposlenih, ki ga bodo z uvedbo sistema tako raje namenili projektnemu delu.

Se najdete v naslednjih alinejah?

  • V mikro, malih in tudi še nekaterih srednje velikih podjetij se vhodni dokumenti še vedno fizično zbirajo v podjetju na enem mestu, kjer jih odgovorna oseba vnese v knjigo prejete pošte, nato se distribuirajo k odgovornim osebam v izvorni obliki.
  • Vhodni računi se dostavijo v podpis osebi, ki je odgovorna za odobritev računa in opredelitev stroškovnega mesta. Vse vhodne račune na koncu procesa potrdi direktor podjetja.
  • Vhodni računi in ostala računovodska in finančna dokumentacija se fizično posredujejo računovodskemu servisu.
  • Ostala pošta se preda direktno naslovniku oziroma pristojnemu sodelavcu.
  • Interni dokumenti potujejo skozi posamezne faze procesa v glavnem v papirnati obliki.
  • Dokumenti se kopirajo in odlagajo v več izvodih na različnih mestih.
  • Natančen nadzor nad tokom dokumentov in potrjevanjem le-teh se ne izvaja, ni sledljivosti.
  • Velikokrat se dogaja, da se kje dokument izgubi, založi.

Če je vaš odgovor pritrdilen, je prav, da začnete razmišljati o uvedbi dokumentnega sistema, saj vam vse zgoraj našteto vzame res veliko dragocenega časa in zaradi načina delovanja povzroča tudi veliko nepotrebnih napak. Čas je, da se vaše delo iz neučinkovitega, časovno in s tem stroškovno potratnega spremeni v pregledno, hitro in učinkovito. Mi pa vam bomo pomagali pri izbiri.

Najprej, kaj sploh je dokumentni sistem? Na kratko, je informacijski sistem katerega naloga je, da upravlja z dokumenti v elektronski obliki ter jih nadzira skozi njihov življenjski cikel od nastanka do arhiviranja. Že iz kratkega opisa lahko razberemo, da bomo z dokumentnim sistemom povečali produktivnost, saj bomo do dokumentov lahko dostopali od kjer koli, kadar koli in ne bo potrebno fizičnih prenosov dokumentacije, iskanje bo lažje, saj ne bo potrebno brskanje po fasciklih. Mobilno pisarno nosimo tako rekoč v žepu.

Kakor hitro omenimo dokumente v elektronski obliki pomislimo na brezpapirno poslovanje kar pomeni nižje stroške, saj nam ni potrebno zapravljati denarja za tiskanje in kopiranje dokumentov, hkrati pa smo tako tudi okolju prijaznejši. Da ne govorimo o prihranku časa, tako v fazi potrjevanja dokumenta kot tudi iskanja in vlaganja dokumentov.

Torej, kaj je dobro vedeti, kakšen naj bo sistem za upravljanje z dokumenti:

1. AKREDITIRAN DOKUMENTNI SISTEM

Da je arhiviranje v elektronski obliki zakonsko ustrezno je pomembno, da je podjetje, ki ponuja sistem upravljanja z dokumenti pri Arhivu RS registriran ponudnik opreme in storitev za zajem in hrambo gradiva v elektronski obliki in da ima certifikat, ki potrjuje, da je programska oprema akreditirana in s tem potrjeno tudi zakonsko skladna.

Takšno podjetje vam bo znalo svetovati, tudi pripraviti lastna notranja pravila ter vam pomagati pri postopku potrjevanja pri Arhivu RS in s tem ureditev zakonsko skladnega arhiva. Sprostitev fizičnega prostora arhiva bo občutno, iskanja dokumentov praktično ne bo več, odzivnost bo boljša, prav tako zadovoljstvo zaposlenih, manjše bo operativno in finančno tveganje – in to so le nekatere od številnih koristi.

Sistemi brez akreditacije so res da dosti cenejši, vendar morate ob uporabi takšne programske opreme še vedno voditi arhiv dokumentov v izvorni obliki.

2. KOMPATIBILNOST Z OSTALO STROJNO IN PROGRAMSKO OPREMO

Med specifikacijami sistema za upravljanje z dokumenti morajo biti navedeni certifikati za kompatibilnost, podeljeni s strani družb kot so, Microsoft, Lotus, VM Ware, EMC, SAP, MS Dynamics NAV, MS SharePoint, Oracle, MS SQL, NetApp, iOS, Android, Blackbarry, HP, JVC, Canon, Toshiba, Ricoh …., ki omogočajo brezhibno povezljivost z ostalo strojno in programsko opremo in tako ponujajo ogromno možnosti za integracijo v poslovno okolje, saj je naš cilj, da pokrijemo tako finance, nadzor, prodajo, storitve za stranke, proizvodnjo kot tudi kontrolo kakovosti.

3. VARNOST DOKUMENTNEGA SISTEMA

Varnostne zahteve pri upravljanju z dokumentacijo, pa naj bo v papirni ali elektronski obliki, so vse večje. Tako narekuje tudi Zakon o varstvu dokumentarnega in arhivskega gradiva ter arhivih, področje varstva osebnih podatkov ZVOP-2, ZEPEP, GDPR.

Varnostna politika sistema mora biti na nivoju nepooblaščenega dostopa, ali na nivoju elektronske hrambe, zelo visoka. Tako ne sme manjkati tudi podpora digitaliziranim podpisom, elektronskim podpisom in časovnim žigom. Hkrati pa naj kompleksne revizijske sledi zagotavljajo verodostojnost digitalnega dokumenta.

4. KAKOVOST ZAPISA DOKUMENTA

Kvalitetna optična prepoznava besedila (OCR) zelo pohitri proces zajemanja podatkov. Svetujemo predhodno testiranje programske in strojne opreme saj se je pri prenekaterih kombinacijah OCR izkazal kot neuporaben, npr. SI – I prebere kot 1 ali mali L, 3 kot 8, ipd. Tako kot hitro napreduje tehnologija pa verjamemo, da bo tudi ta pomanjkljivost povsod odpravljena ali postala vsaj zanemarljiva. Seveda pa v prvi vrsti svetujemo posodobitev strojne opreme.

Pomembno je enostavno, pregledno in zanesljivo zajemanje in klasificiranje vhodne pošte (klasične pošte, elektronske pošte in eRačunov) s črtno ali QR kodo ter dodajanje na dokumente ali zadeve.

5. FUNKCIONALNOST

Ko iščemo rešitev za upravljanje dokumentov, je težko vedeti, katere funkcije in funkcionalnosti so najbolj pomembne za naše poslovanje. Ker ima vsak posel različne zahteve, je pomembno, da izberemo rešitev, ki poleg zgoraj omenjene kompatibilnosti tudi funkcionalno pokriva celotno področje upravljanja z dokumenti v podjetju in ima možnosti nadgradnje, je modularno sestavljena ter se prilagaja novim tehnologijam.

Z vzpostavitvijo dokumentnega sistema sicer začnemo postopoma, po procesih, ni pa prav, da smo že na začetku omejeni s funkcionalnostmi sistema. Za začetek vzpostavitve sistema priporočamo uporabo tako imenovanih mehkih metod, kjer obstoječe delo z dokumenti prenesemo v delovne tokove, ki pomenijo upravljanje poteka dela.

Tako lahko sledimo vsem definiranim procesom in glede na vrsto shranjenega dokumenta določamo delovni tok. Jasen tok dokumentov zaposlenim omogoča sledenje procesom, kot tudi prepoznavo potrebne izvedene akcije.

Druga pomembna funkcionalnost dokumentnega sistema je povezljivost z vašim e-poštnim odjemalcem. Povezava do e-pošte omogoča hitrejše in enostavnejše arhiviranje in tudi dostop do že arhiviranih elektronskih sporočil. Tako arhivirana sporočila pa so dostopna vsem avtoriziranim osebam. Če že omenjamo povezljivost ni odveč poudariti tudi, da je način dela v današnjem času takšen, da je mobilna aplikacija že nujnost, tako da lahko do dokumentov dostopamo kar prek telefona ali tablice.

Vnos in izpolnjevanje dokumentov je lahko navadno kar zamudno, zato je prav, da izpostavimo tudi potrebno funkcionalnost indeksiranja. S pospešenim branjem črtnih kod in teksta so lahko dokumenti avtomatsko indeksirani ter arhivirani. So pa na trgu v ponudbi tudi sistemi, kjer ročni vnos podatkov ni več potreben, saj sistem vsebuje inteligentno indeksiranje, kar pomeni zajemanje meta podatkov s skeniranih dokumentov.

Sistem se hitro uči preko povratnih informacij, tako da priporočene indeksne besede znanih dokumentov avtomatsko izpiše. Inteligentno indeksiranje avtomatsko zajame delčke informacij skeniranih dokumentov in spreminja nestrukturirane podatke v uporabne vire. Natančno indeksiranje je seveda pogojeno s kvalitetno strojno opremo s katero vršimo zajem dokumentov.

POVZETEK

Z vzpostavitvijo sistema za upravljanje z dokumenti so ob zaključku procesa vsi dokumenti digitalizirani in dostopni vsem avtoriziranim osebam, kadar koli in kjer koli. Z elektronskim vložiščem se možnost izgube dokumentov ali prepočasne distribucije zaradi druge lokacije, zmanjša na minimum.

Vsaka vzpostavitev sistema za upravljanje z dokumenti prinese s seboj pozitivne rezultate optimizacije poslovnih procesov, zmanjšanje rutinskih opravil pri izdelavi oziroma spremembi dokumentov in ob tem zmanjšanje možnosti napak, ki pri takšnem načinu dela nastajajo. Zmanjša se tudi obremenitev zaposlenih, ki lahko z uvedbo sistema dejansko posvetijo več časa projektnemu delu.

Še nekaj namigov, priznanih akreditiranih dokumentnih sistemov:

http://www.vibor.si/ zastopniki programske opreme Docuware. Docuware je zelo uspešen dokumentni sistem, z več podružnicami po svetu, s sedežem v Nemčiji.

https://www.mikrocop.si/ – platforma InDoc EDGE, slovensko znanje podjetja Microcop iz Ljubljane.

https://www.odos.si/  – sistem ODOS, slovensko znanje podjetja PIA iz Velenja.

]]>
https://www.truecad.si/dokumentni-sistem/feed/ 0
Multifunkcijska naprava: Kaj je dobro vedeti, preden se odločite za najem (nakup)? https://www.truecad.si/multifunkcijska-naprava-najem/ https://www.truecad.si/multifunkcijska-naprava-najem/#respond Mon, 07 Jan 2019 10:52:56 +0000 https://www.truecad.si/?p=64597 Multifunkcijska naprava je del vsakega poslovnega okolja. Z njimi si poenostavimo poslovanje, saj nam samostojne zmogljive naprave omogočajo tiskanje, kopiranje, skeniranje in pošiljanje v mapo ali elektronsko pošto, pošiljanje faks-ov, kjer jih še uporabljajo.

Zagotovljena je varnost, tako da lahko zaupne dokumente prebiramo le mi in tiskamo z uporabniškim geslom in tako onemogočimo dostop nepooblaščenim osebam ali pa vodimo nadzor nad izpisi.

Naprave podpirajo različne formate, težo papirja, skratka, se prilagajajo našim potrebam. Dolga življenjska doba naprav zagotavlja nemoteno dolgoročno poslovanje.

V obdobju okrog Novega leta se navadno odločamo, delamo plane glede nakupov osnovnih sredstev v podjetju v naslednjem poslovnem letu. V kolikor se odločate ali bi multifunkcijski tiskalnik kupili ali najeli vam lahko kar takoj odgovorimo.

V času, ko stremimo k brezpapirnemu poslovanju multifunkcijskih naprav podjetja ne kupijo ampak jih najamejo. Če pa vseeno stremite k nakupu pa je na trgu pestra izbira ponudnikov, ki vam omogočijo tako operativni kot tudi klasični leasing. V primeru, ko bi multifunkcijsko napravo kupili, se kaj lahko zgodi, da na ključnih mestih v primeru okvare ostanete brez nadomestila.

V primeru najema ponudnik v dogovorjenem roku dostavi nadomestno napravo. Učinek najema je tako pozitiven tudi zaradi večje zanesljivosti opreme, hkrati pa dosežemo tudi finančni prihranek, povezan tako z vzdrževanjem kot celotnim stroškom tiska.

Vsako podjetje mora imeti pred seboj cilj z zmanjšanjem števila kopij in tiskanja. Ne le, da zmanjšamo stroške potrošnega materiala, temveč s takšnim načinom dela odražamo prijaznost do okolja. Tu je še praktični vidik – v primeru najema za naprave se z menjavo tonerjev, vzdrževanjem in servisiranjem ne ukvarja oddelek IT v podjetju, temveč zgolj ponudnik.

In kaj vse je dobro vedeti preden se odločite za najem multifunkcijske naprave?

1. Hitrost skeniranja, tiskanja, kopiranja

Večje kot je podjetje več je dokumentov, ki spremljajo celotni poslovni proces, zato je hitrost skeniranja, tiskanja in kopiranja zelo pomembna. Multifunkcijske naprave, ki so namenjeni poslovnim oddelkom podjetij, zmorejo natisniti tudi do 100 strani na minuto ob obojestranskem izpisu dokumentov. Poleg hitrosti bi opozorili še na nekaj funkcij, ki so v vsakem podjetju dobrodošla, vendar pogosto o njih razmišljamo šele v trenutku, ko jih potrebujemo.

Obojestransko skeniranje, tiskanje, kopiranje (duplex). Najbrž nam ni potrebno posebej poudarjati kako je to uporabno za obsežna poročila ter kolikšen je prihranek na času, ko nam strani ni potrebno obračati ampak naprava to izvede samodejno.

Zbir (collating) omogoča kopiranje več strani in nato samodejno razvrščanje.

Pošiljanje faksov – večina multifunkcijskih naprav omogoča pošiljanje faksov ter elektronskih sporočil, tako da zaposleni vse opravijo na enem mestu. Pošiljanje faksov običajno zahteva telefonsko linijo, strojno opremo in programsko opremo za pošiljanje in prejemanje faksov. Za pošiljanje elektronskih sporočil je dovolj, da smo povezani v omrežje, prek administracije na napravi nastavimo le še uporabnike, zaposlene v podjetju ter SMTP za pošiljanje e-pošte.

Vezava (spenjanje, luknjanje lukenj in zlaganje) – multifunkcijska naprava z dodatno strojno opremo lahko opravi vezavo dokumentov v knjižico ali brošuro.

2. Enostavno upravljanje, IT administracija

V poslovnem okolju danes obstajajo le redka področja, ki niso vezana na digitalno tehnologijo, tako da zaposlenim rokovanje, upravljanje s takšnimi napravami kot so multifunkcijske naprave ne predstavlja težav. V vsakem primeru pa je dobrodošlo, da predhodno, pred najemom oziroma nakupom, napravo testiramo.

Kadar se odločimo za najem moramo vedeti, da naprava ni nova in je že bila v uporabi. Preveriti moramo, da ob večji količini tiskanja tekoče podaja papir, da ne zablokira vsakokrat, ko je preobremenjena. Potem preverimo steklo, da ni poškodovano, skeniran dokument mora biti čist, brez dodatnih lis, črt.

3. Tiskanje formatov A3, A4, A5, …

Najpogosteje uporabljamo format A4. Preden se odločimo za nakup ali najem multifunkcijske naprave je potrebno premisliti katere formate, velikosti listov bomo uporabljali. Čeprav se nam zdi, da formata A3 ne potrebujemo nam še kako pride prav, saj večkrat želimo kaj poudariti, natisniti na večji list, s plastificiranjem lahko format A4 uporabimo tudi za nadomestno tablo. Tako prihranimo. Tudi kakšni detajli so boljše vidni na večjih formatih.

Format A5 v običajnem poslovnem okolju redko uporabljamo. Kjer pa se uporablja za tiskanje proizvodnih in odpremnih etiket je pa, tako kot za A3, potreben ločen predal tiskalnika, tako da predhodno tudi v informacijskem sistemu nastavimo lokacijo izbranega formata, da nam ni potrebno vsakokrat znova izbirati želene velikosti papirja.

4. Možnost povečave

Večina multifunkcijskih naprav omogoča povečave kopij dokumentov. Pri nekaterih se povečava izvede z nastavitvami odstotkov, pri drugih pa z velikostjo papirja, npr. iz A5 na A4. Navadno ista funkcija omogoča tako povečave kot tudi pomanjšanje kopij dokumentov.

5. Multifunkcijska naprava in varovanje zaupnih informacij

Multifunkcijske naprave so danes praviloma vključene v omrežje. Tako kot osebni računalniki so pogosto opremljene z operacijskim sistemom ter s trdimi diski ali SSD, na katerih lahko uporabnik hrani občutljive podatke. Zato so izpostavljeni številnim naprednim grožnjam, kot so nepooblaščen dostop do naprav prek omrežja, spreminjanje informacij med pretokom po omrežju ali uhajanje podatkov z diskov naprav.

Za osnovno raven zaščite so na voljo ukrepi, ki uporabljajo standardne lastnosti in funkcionalnosti naprav ter so že vgrajeni v sistem. Priporočila zajemajo:

  • Spremenimo privzeto skrbniško geslo.
  • Uporabimo metodo avtentikacije.
  • Izklopimo protokole, ki niso potrebni. Zaklenemo neuporabljena komunikacijska vrata.
  • Uporabljajmo varne komunikacijske protokole.
  • Onemogočimo funkcije USB vrat in dodatnih vmesnikov.
  • Uvedemo omejitve elektronske pošte, skeniranja ter pošiljanja.
  • Zaklepajmo nadzorno ploščo.

V sodobnem poslovnem okolju ni več lokacijske omejitve le na pisarne, mnogo dela se opravi na poti. Temu se prilagajajo tudi tiskalniki. Tudi varnostni izzivi so bolj kompleksni in zahtevajo uporabo rešitev, ki dopolnjujejo funkcionalnosti naprav. Priporočeno je, da:

  • uporabimo VPN povezave,
  • vršimo nadzor tiskanja,
  • omogočimo spremljanje omrežnih podatkov.

Za izvajanje nadzora tiskanja obstaja veliko različnih vrst nadzornih sistemov, delujejo pa tako, da uporabnik pošlje opravilo v izvajanje, katero pa se shrani na tiskalniškem strežniku, dokler se uporabnik ne prijavi na napravo in izbere opravilo, ki ga želi izvesti. Izpišejo se izbrani dokumenti, na strežniku pa se zapišejo revizijski podatki za namene poročanja.

6. Energijska učinkovitost, varčnost naprave

Multifunkcijske naprave zadnjih let že stremijo k energijski učinkovitosti, varčnosti in so prijazne do okolja. Energijo porabljajo le, ko je to potrebno. Visoka zanesljivost pa pomeni tudi manj izpadov in večje prihranke.

7. Digitalni arhiv

Kot že omenjeno so multifunkcijske naprave pogosto opremljene z operacijskim sistemom ter s trdimi diski ali SSD. Digitalni arhiv je na takšnih napravah dodatek k programski opremi, ki je preprost, saj kar na sami napravi ponuja predpripravljene nazive in skozi proces vodi z vprašanji. Shranjeni dokumenti so pregledni, osnovna mapa pa je poimenovana po tipu dokumenta (mapa računi …).

8. Pretvorba PDF v Word, Excel

Funkcija pretvorbe PDF v Word ali Excel je tako učinkovita, kot je enostavna za uporabo.

Odpravi ročne delovne procese in trajnostno optimizira naš potek dela z dokumenti, npr. tako, da skenira dokumente v datoteke .docx ali .xlsx, ter jih pošlje neposredno z multifunkcijsko napravo v datoteke v našem računalniku, na e-poštne naslove, v oblak…. To nam prihrani čas in napor ter nam dopušča, da se osredotočimo na bolj pomembne stvari.

9. Možnosti iskanja besed v PDF

Bolj pogosto se uporablja kar kratica OCR (Optical character recognition). Multifunkcijske naprave lahko vsebujejo enostavna orodja za iskanje besedila po PDF pri katerem je prepoznano besedilo zgolj navezano na posamezne dele izvirnega dokumenta v obliki digitalne slike, zato ne dopušča urejanja.

Bolj kakovostna orodja OCR, ki natančno prepoznajo videz in besedilo eno ali več strani dolgih dokumentov, podpirajo več jezikov, pa se najpogosteje uporabljajo v povezavi z dokumentnim sistemom.

10. GDPR skladnost

Nezaščitena multifunkcijska naprava je tiha varnostna grožnja. Najprej je potrebno zagotoviti osnovnim zahtevam varnosti tiskalniškega okolja in preverjanje kdo vse in kako uporablja omrežne multifunkcijske naprave. Podjetja in druge organizacije morajo vključiti tiskalniške naprave v celovito strategijo zaščite in varovanja podatkov.

Strokovnjaki za informacijsko tehnologijo in varnost morajo upoštevati tiskalniške naprave kot del strateškega pristopa k varnosti omrežij in podatkov. Poleg tega morajo strokovnjaki za informacijske tehnologije v kontekstu vse bolj intenzivnih razprav o zagotavljanju varnosti »interneta stvari«, kot tudi zagotavljanju skladnosti z uredbami o varovanju podatkov, kot je npr. GDPR, izkoristiti prvo razpoložljivo priložnost za pretvorbo večopravilnih naprav iz varnostne slepe pege v vidno komponento svoje omrežne informacijske infrastrukture.

Ustrezen ponudnik multifunkcijskih naprav uporabnikom zagotovi, da bodo dokumenti natisnjeni z vso odgovornostjo in v skladu s politiko podjetja o varnosti dokumentov (GDPR), poleg tega bo omogočalo dostop do dokumentov kadar koli in kjer koli jih uporabnik potrebuje.

]]>
https://www.truecad.si/multifunkcijska-naprava-najem/feed/ 0
Najboljši gaming računalniki: katerega izbrati? https://www.truecad.si/najboljsi-gaming-racunalniki/ https://www.truecad.si/najboljsi-gaming-racunalniki/#respond Mon, 17 Sep 2018 09:57:08 +0000 https://www.truecad.si/?p=23036 Kako izbrati dober računalnik, s katerim bomo uživali ob igranju računalniških iger? Naj bo namizni ali prenosni računalnik, od katerega proizvajalca naj bo? Kateri gaming računalniki so trenutno popularni? Vsa ta vprašanja nam polnijo misli in prav tu, v naslednjem prispevku, mogoče najdete odgovor.

Najboljših 5 namiznih gaming računalnikov

1.       HP Omen Gaming PC

HP Omen Gaming PC

HP je zaupanja vredno ime v svetu računalnikov in HP Omen Gaming PC vam zagotavlja neverjetne zmogljivosti za vaše igralne izkušnje.

Naprava ima 3,6 GHz Intel Core i7 procesor in 12 GB RAM-a, kot tudi 1TB trdi disk. Gaming poganja grafična kartica NVIDIA GeForce GTX 1060 s 3 GB namenskega video pomnilnika.

Ta zver podpira 4K Ultra HD in je tudi pripravljena za VR, tako da lahko dejansko vstopite v igralniško akcijo. HP Omen sports Bluetooth 4.2, omogoča brezžično povezovanje z zvočniki, slušalkami in drugimi napravami.

Na namizju je na voljo tudi več USB priključkov: dva USB 2.0, štirje USB 3.0 in USB 3.1 Tipa-C za hitrejši prenos podatkov. Računalnik je opremljen s HP-jevo tipkovnico in miško in ima prednaložen operacijski sistem Windows 10.

2.      ASUS ROG Strix Gaming PC

2. ASUS ROG Strix Gaming PC

ASUS ROG Strix Gaming PC izgleda kot stormtrooper iz Vojne zvezd in vam bo zagotovo pomagal razstreliti vašo igralno konkurenco s svojo močno zmogljivostjo.

Ponuja 7-palčni Intel Core i7 procesor, 16 GB RAM-a in 1TB trdi disk. Grafika se napaja z NVIDIA GeForce GTX 1060 kartico s 3 GB namenskega video pomnilnika, ki vam omogoča, da uživate v izjemno hitrem igranju pri najvišjih nastavitvah, skupaj z izkušnjami VR.

Priključitev vseh vaših naprav na ROG Strix je precej enostavna saj ponuja štiri vhode na sprednjem in sedem v zadnjem delu. Matična plošča Strix je opremljena tudi z osvetlitvijo ASUS AURA RGB in ima dve reži za PCIe x16, dva priključka M.2 in štiri reže za DDR4.

Opremljen je s tipkovnico in miško ASUS in prednaloženim operacijskim sistemom Windows 10.

3.      CYBERPOWERPC Gamer Ultra GUA520 PC

3. CYBERPOWERPC Gamer Ultra GUA520 PC

Odlična igralna zmogljivost po razumni ceni je tisto, kar vam bo všeč pri računalniku CYBERPOWERPC Gamer Ultra GUA520.

Poganja ga procesor AMD FX-4300 in 8 GB RAM-a, ter ponuja veliko prostora za shranjevanje na trdem disku 1TB. Zmogljiva grafična kartica NVIDIA GeForce GT730 z 2 GB video pomnilnika zagotavlja nemoteno igralno doživetje. Prav tako ponuja 24x DVD ± RW Dual-Layer Super-Multi pogon, tako da lahko gledate DVD-je in predvajate CD zgoščenke po vaši izbiri.

Naprava ponuja tudi osem USB-vhodov (dva spredaj in štiri nazaj), tako da lahko enostavno povežete vse naprave. Gamer Ultra PC je opremljen z USB-tipkovnico, optično miško in prednaloženim operacijskim sistemom Windows 10 Home.

4.      Dell AlienWare Aurora Gaming PC

Dell AlienWare Aurora Gaming PC

Dell AlienWare Aurora Gaming PC je zver od računalnika, ki poseduje močan 3,6 GHz Intel Core i7 procesor, neverjeten 16 GB DDR4 RAM in 1TB trdi disk. Grafična kartica NVIDIA GeForce GTX 1070 ima 8 GB namenskega video pomnilnika, zato lahko pričakujete, da bo ta računalnik prinesel izredno gladko grafiko in kakovosten videoposnetek.

Prav tako je računalnik “VR-Ready”, kar pomeni, da lahko kupite Oculus Rift ali HTC Vive in vstopite v popolnoma neokrnjene izkušnje virtualne resničnosti. Prav tako ponuja veliko možnosti povezovanja s sedmimi priključki SuperSpeed ​​USB 3.0, 6x USB 2.0, ​​1x 10Gbps USB 3.1 Tipa-A in 1x ​​10Gbps USB 3.1 Tipa-C.

Aurora vam prav tako pomaga, da iz svojega interneta in Wi-Fi iztisnete kar največ s Killer Wireless 802.11ac s tehnologijo ExtremeRange, s čimer povečate obseg in signal Wi-Fi. Prav tako izgleda zelo kul, z območjem 51 – navdihujočim dizajnom, ki ga bodo vaši gaming prijatelji takoj prepoznali kot AlienWare – vrhunsko in zelo častno ime v računalniških igrah.

5.      Dell Inspiron Desktop PC

Dell Inspiron Desktop PC

Dell Inspiron Desktop PC je idealen računalnik za multimedijske vsebine in igre. Prihaja v paketu s prijazno ceno, kljub temu pa zagotavlja solidno zmogljivost s procesorjem Intel Core i7, 12 GB RAM in 1TB trdim diskom.

NVIDIA GeForce GTX 1050 grafična kartica ponuja 2 GB video pomnilnika in odlične vizualizacije, medtem ko šest vhodov USB omogoča enostavno povezovanje vseh vaših različnih zunanjih naprav. Dobili boste tudi impresiven zvok, ki prihaja s tega gaming računalnika z vgrajenim 5.1-kanalnim zvokom, ki ga profesionalno nastavi Waves MaxxAudio Pro.

Namizni računalnik Inspiron ponuja tudi integrirano povezavo Bluetooth 4.0, tako da lahko preprosto povežete stvari, kot so pametni telefoni, slušalke in tiskalniki.

Najboljših 5 prenosnih gaming računalnikov

Gaming prenosni računalniki so lahko cenovno dragi. Obstaja nekaj zelo visoko zmogljivih komponent, ki jih je treba miniaturizirati, da se prilega prenosnemu ohišju, plus potreba po močni grafiki, obdelovanju podatkov, shranjevanju, prikazu z visoko ločljivostjo in zmogljivo baterijo.

Ali je mogoče igrati PC igre na poti, ne da bi porabili bogastvo? Verjemite ali ne, je.

Naslednjih 5 igralnih prenosnih računalnikov vam omogoča svobodo igranja PC iger, ki ne bo zrušila vašega proračuna.

1.       Dell Inspiron 15 7000 Gaming

Dell Inspiron 15 7000 Gaming

Dell je podjetje z zelo priljubljeno blagovno znamko Alienware gaming računalnikov. Res je, da ni prenosnih računalnikov Alienware, ki bi ustrezali našemu proračunu, je pa tu Dellov prenosni računalnik Inspiron 15 7000 Gaming.

Ima velik, 15,6-palčni zaslon pri ločljivosti Full HD 1080p. Grafična kartica je NVIDIA GTX 1050 Ti s 4GB namenskega DDR5 video RAM-a. Quad-core Intel Core i7-7700HQ CPU pri 1,8 GHz je sistem, ki ima 8 GB DDR4 RAM-a (nadgradljiv do 32 GB RAM-a).

Shranjevanje omogoča hibridni pogon 1 TB, ki združuje tradicionalni HDD z 8 GB bliskovnega pomnilnika za hiter zagonski čas in zmogljivo delovanje sistema. Ena močnejših točk tega gaming prenosnika je avdio, z vgrajenim subwooferom, zvočniki spredaj in Waves MaxxAudio Pro.

2.      Acer Aspire Nitro 5 Gaming

acer aspire nitro

Acer Aspire Nitro je eden od bolj cenovno dostopnih prenosnih računalnikov, ampak ima kljub temu nekaj zvezdniških funkcij, vključno z grafično kartico NVIDIA GTX 1050 s 4 MB RAM-a, prav tako trdi disk 1TB in 128TB SSD, 12 GB pomnilnika DDR4, 15,6-palčni zaslon 1080p IPS in vhod USB-C (poleg običajnega asortimana vhodov). Življenjska doba baterije je do sedem ur.

Zakaj stane manj kot drugi v tej skupini? Glavni razlog je verjetno izbira Quad-core Intel Core i5 CPU namesto dražjega Core i7. Večina iger se večinoma zanaša na grafično kartico bolj kot na CPU, zato manj zmogljiv CPU ne bi smel imeti močnega vpliva ​​na zmogljivost Aspire Nitro 5.

3.      ASUS FX53 Gaming

Asus FX53 gaming

Prenosni računalnik ASUS FX53 je zelo podoben predhodniku Acer Aspire Nitro 5. Intel Core i5 CPU, 12 GB RAM-a in NVIDIA GTX 1050 grafična kartica z 4 MB RAM-a, ki poganja Full HD 15,6-palčni zaslon.

Igralcem bo všeč tipkovnica z osvetlitvijo s 30-Key rollover za kombinacije in mikrofoni za preklic hrupa (vaši nasprotniki na spletu vas tako lahko spregledajo).

FX53 ima zelo majhen profil (za prenosni gaming računalnik), debeline le 2,0 cm in tehta 2,5 kg.

4.      ASUS ROG Strix GL553 Gaming

ASUS ROG Strix GL553 Gaming

ASUS ima še enega asa na seznamu cenovno dostopnejših gaming prenosnih računalnikov, tokrat pod  blagovno znamko Republic of Gamers (ROG). ASUS ROG Strix GL553 Gaming prenosnik bo vsekakor dober izbor za razumno ceno.

Na voljo je Full HD 15,6-palčni zaslon. V notranjosti se skriva procesor Intel Core i7-7700HQ s hitrostjo 2,8 GHz z 12 GB RAM-a 4 GB (razširljiv do 32 GB). Torej eksplozija moči in hkrati zmožnost kasnejše nadgradnje.

Za igralne zmogljivosti poskrbi grafična kartica NVIDIA GTX 1050 s 4 MB RAM-a, ki je zmožna zagnati najnovejše igre pri ločljivosti 1080p, pri srednjih nastavitvah, pri hitrosti 50 sličic na sekundo. To je kar ugledna zmogljivost, še posebej za prenosni računalnik.

ASUS je še posebej ponosen na tipkovnico prenosnega računalnika ROG Strix GL553. Smerne tipke so izolirane, WASD tipke so poudarjene in potem je tu še velika preslednica. Tipkovnica ima 30-Key rollover za kombinacije, ima pa tudi 4-smerno območno RGB osvetlitev.

5.      Dell Inspiron 7559 Gaming

DellI inspiron 7559 Gaming

Za konec predstavimo še Dell Inspiron 7559 Gaming prenosnik, ki je zelo priljubljena izbira med gaming prenosniki.

Eden od načinov, kako je Dell ohranil ceno na tem prenosnem računalniku (ki je še bolj dostopna od Inspirona 15 7000), je uporaba komponent prejšnje generacije. To pomeni 6. generacijo Intel Core i7 CPU in grafično kartico NVIDIA GTX 960M s 4 GB pomnilnika DDR5. Namestitveni RAM je 8 GB, to zadostuje za številne igre, lahko pa vedno dodate večjega, če ga potrebujete.

Druge specifikacije so v skladu s ponudbo konkurence, vključno s Full HD 15,6-palčnim zaslonom in hibridnim shranjevanjem s trdim diskom 1TB in 8GB bliskovnega pomnilnika.

Kaj zares razlikuje Dell Inspiron 7559 od drugih proračunskih gaming prenosnikov – in praktično vseh prenosnih računalnikov – je življenjska doba baterije. Ima litij-ionsko baterijo z močjo 74 Wh, ki omogoča do 10 ur delovanja.

]]>
https://www.truecad.si/najboljsi-gaming-racunalniki/feed/ 0
Rabljeni računalniki: prijazni do okolja in vaše denarnice https://www.truecad.si/rabljeni-racunalniki-okolje/ https://www.truecad.si/rabljeni-racunalniki-okolje/#respond Mon, 23 Jul 2018 07:10:50 +0000 https://www.truecad.si/?p=20010 Varstvo okolja postaja vedno večji problem. Žal se pri tem premalo ljudi zaveda, da lahko tudi sami marsikaj storijo, da bi ohranili čisto okolje za zanamce. Dejstvo je tako, da mora vsak od nas poskrbeti za to, da proizvede čim manj odpadkov, da stvari reciklira ter porabi čim manj energije. In to tako doma kot tudi na delovnem mestu.

Pomemben korak k varstvu okolja pa bomo naredili tudi s tem, da bomo kupovali rabljene stvari in posegali po izdelkih z obnovljivo embalažo. Pozorni moramo biti tudi na to, da se je pri proizvodnji izdelkov porabilo čim manj energije, v zrak pa spustilo čim manj ogljika.  Vse to v sodobnem načinu življenja kar radi zanemarimo in čas je, da to spremenimo.

Rabljene stvari so prijazne do okolja

Eden od načinov, kako lahko sami prispevamo k varstvu okolja, je torej ta, da čim večkrat kupujemo rabljene stvari. V nadaljevanju članka si bomo ogledali, zakaj so takšni nakupi prijazni do okolja, pa tudi do vašega gospodinjstva.

Človek kar pogosto pozabi, da je kateri izmed odsluženih predmetov, ki se ga želi znebiti, lahko še kako uporaben za koga drugega. To so lahko stara odeja, knjiga, na kateri se nabira prah, premajhna ali prevelika oblačila, stari gospodinjski aparati, staro pohištvo in tako naprej. Prav vsi ti predmeti lahko najdejo novega lastnika.

Ko se boste odločili za nakup neke rabljene stvari, boste ponovno uporabili predmet, ki bi ga drugače za vedno zavrgli. Ponavadi so rabljene stvari še kako uporabne, le originalni lastnik jih ne potrebuje več. Nekatere lahko z malo truda spremenimo v povsem lepe in uporabne predmete, ki bi sicer končali na smetišču. Ko se odločite za nakup rabljene stvari, se zmanjša tudi potreba po proizvodnji novega izdelka.

Rabljene stvari vam prihranijo tudi denar

Povsem jasno je, da bodo rabljene stvari stale kar precej manj kot povsem novi predmeti. Včasih je nakup rabljenih predmetov pomenil tudi sklepanje določenih kompromisov, saj na tržišču niste mogli najti ustreznega pohištva ali oblačila, ki bi bilo narejeno po vaših željah. Na srečo se je to spremenilo.

S kupovanjem na spletu se vam odpirajo številne možnosti, saj ljudje prodajajo takšne in drugačne rabljene stvari. Vse, kar morate storiti, je to, da si vzamete nekaj časa in pobrskate po spletnih portalih, kot je na primer ebay. Prepričani smo, da boste našli prav tak predmet, kot si ga želite. In to seveda po občutno nižji ceni.

Ste že pomislili na nakup rabljenega računalnika?

Dandanes lahko torej v spletnih in fizičnih trgovinah najdete številne rabljene stvari, ki vam bodo še dolgo zvesto služile. To so lahko rabljena oblačila, rabljeno pohištvo, rabljene igrače, rabljeni avtomobili, ne smemo pa pozabiti omeniti tudi rabljenih računalnikov.

Namizni računalnik

Ste prepričani, da za vsakodnevna opravila v službi ali doma potrebujete popolnoma nov računalnik?

Naj vam zagotovimo, da vam bo v takšnih primerih popolnoma zadostoval rabljen računalnik poslovnega razreda, ki ga lahko kupite tudi v naši spletni trgovini. Tako boste dobili zmogljiv računalnik, obenem pa prihranili kar lep denarni znesek.

Naši rabljeni računalniki prihajajo iz velikih podjetij in sodijo v poslovni razred. Tako so sestavljeni iz najkakovostnejših materialov, odličnega hladilnega sistema ter kompaktnega ohišja. Prav tako so pred ponovno uporabo pregledani in testirani s strani strokovnjakaZato vam lahko zagotovimo, da vam bodo še dolgo zvesto služili.

Zakaj izbrati naš rabljen računalnik?

Omenili smo že, da so naši rabljeni računalniki kakovostni in imajo dolgo življenjsko dobo. Ponašajo se s priznano blagovno znamko in imajo 12-mesečno garancijo. Poleg tega poskrbimo tudi za servis in tako omogočimo nakup brez tveganja.

Vabimo vas, da si ogledate našo bogato ponudbo rabljenih namiznih računalnikov in rabljenih prenosnih računalnikov ter izberite svojega, obenem pa tudi prihranite.

Želimo vam pameten nakup.

 

]]>
https://www.truecad.si/rabljeni-racunalniki-okolje/feed/ 0
5 najboljših, brezplačnih orodij za reševanje podatkov iz diska https://www.truecad.si/resevanje-podatkov-iz-diska-orodja/ https://www.truecad.si/resevanje-podatkov-iz-diska-orodja/#comments Thu, 05 Jul 2018 06:23:34 +0000 https://www.truecad.si/?p=17860 Čeprav se izguba družinskih slik iz dopusta ne zdi nič drastičnega povzroči v nas različna čustva, s katerimi se ne želimo srečevati. Da ne pišem o izgubi podatkov, skoraj dokončane, diplomske naloge. Uh, to boli. Ampak ni vse izgubljeno. Zato naslednji prispevek.

Najboljši način, ko se zgodi nepričakovana izguba podatkov, je, da smo na to pripravljeni. Z enim od naslednjih orodij, ob izgubi podatkov ne bomo v trenutku osiveli in izgubili živcev ampak bomo že v nekaj naslednjih trenutkih lažje zadihali.

1.    Piriform Recuva

Recuva je brezplačna programska oprema, ki je, s preprostim čarovnikom za uporabo in podrobnim skeniranjem vseh datotek, prav to kar potrebujemo.

  • učinkovita obnovitev datotek
  • pregleden vmesnik
  • izbirno podrobno skeniranje
  • oglasi za Premium verzijo

Piriform Recuva omogoča enostavno in brezskrbno uporabo. Privzeto se odpre v čarovniku za obnovitev datotek, ki ga napredni uporabniki lahko preskočijo.

Izberemo datoteke, ki jih želimo obnoviti (slike, dokumente, elektronsko pošto in vse ostale datoteke, ki so na izbiro) in tako fokusiramo iskanje.

Izbiramo lahko med podrobnim iskanjem na določeni lokaciji ali iščemo na vseh pogonih in poleg tega lahko izberemo hitro ali podrobno optično branje. Slednji traja veliko dlje, vendar nam ponudi več rezultatov. Nato kliknemo »Start« in počakamo, da se skeniranje zaključi.

Ko je skreniranje zaključeno, so predstavljeni rezultati, pri čemer vsaka obnovljena datoteka dobi oceno glede na njeno stanje. Ogled obnovljenih podatkov je možen neposredno iz Recuve ali pa preklopimo v napredni način za hitrejši pregled vseh obnovljenih datotek, s predogledom.

Piriform Recuva

Prenos Pirifom Recuva

2.   IObit Undelete

Brez panike – obnovitev podatkov z Undelete je preprosta.

  • Jasen, intuitiven vmesnik
  • Hitro pregledovanje
  • Dobra stopnja obnovitve
  • Ni podrobnega skeniranja

Če ste kdaj uporabljali IObit Uninstaller ali Advanced SystemCare, ne boste presenečeni, da je IObit Undelete osvežujoč, enostaven za uporabo, z intuitivnim vmesnikom, ki omogoča, da je obnovitev datotek čim manj stresna. Izberemo vrsto datoteke, ki jo iščemo (vključno z dokumenti, videoposnetki, glasbo in slikami) in pogon, kjer so bili shranjeni, nato kliknemo »Skeniraj«.

Na izbiro sicer nimamo hitrega in podrobnejšega skeniranja, vendar pa je skeniranje hitro in najdene so iskane datoteke. Prav to pa potrebujemo, mar ne? IObit Undelete prikaže še stopnjo obnovitve (odlično ali slabo), da lahko že pred preverjanjem predvidevamo uspešnost obnovitve podatkov.

Premikanje kazalca miške nad ikono na desni strani nam omogoča predogled datoteke. Obnovitev je zelo preprosta – le kliknemo “Obnovi” in izberemo, kje želimo datoteko shraniti.

IObit Undelete morda ne ponuja toliko granularnega nadzora kot Recuva, vendar je hiter, učinkovit in enostaven za uporabo – idealen je, če smo izgubili nekaj pomembnega in nas že grabi panika. Zelo priporočamo.

IObit Undelete

Prenesi IObit Undelete

3.   DMDE Free Edition

Obnovitev izbrisanih datotek in reševanje podatkov iz okvarjenih diskov.

  • Visoka stopnja uspešnosti obnovitve podatkov
  • Način urejanja diska
  • Uporabniški vmesnik

Programska oprema DMDE Free Editon, za obnovitev podatkov, je pogosto spregledana. DMDE ima močno karakteristiko sposobnosti obnovitve podatkov iz širokega spektra pogonov, vključno z 2TB + pogoni.

DMDE morda ni najpreprostejše orodje za uporabo, vendar je eden od najučinkovitejših.

DMDE nam omogoča, da izberemo pogon, kjer so razpoznane vse particije, pri čemer so najbolj očitne izbire že označene. Če je DMDE uspešen pri razpoznavi, se odpre okno Raziskovalca, da poiščemo pogon in obnovimo podatke, ki jih potrebujemo.

Obstajajo omejitve obnovitev podatkov brezplačne verzije programske opreme, vendar ni omejitev pri tem, koliko podatkov želimo obnoviti. Če želimo preprostejši in hitrejši postopek obnovitve, preprosto nadgradimo na verzijo Express ali Standard.

DMDE Free Edition

Prenesi DMDE Free Edition

4.   TestDisk in PhotoRec

Obnovitev podatkov iz kateregakoli medija za shranjevanje v več sto formatih datotek.

  • Dostopen vmesnik
  • Podpira številne datotečne sisteme
  • Datoteke pomoči so omejene
  • Datoteke pomoči so omejene

TestDisk in PhotoRec sta priročen par orodij za obnovitev datotek, ki se uporabljata skupaj. Ime programske opreme PhotoRec naj vas ne zmede, saj obnavlja veliko več podatkov kot samo fotografije. Deluje s široko paleto datotečnih sistemov in medijev, od trdih diskov do CD-jev, DVD-jev, USB-pogonov in pomnilniških kartic. Obstajajo gradniki za Mac in Linux, ki nam omogočajo, da po potrebi obnovimo podatke iz drugega računalnika.

Prav tako ima poglobljeno prepoznavanje več kot 200 formatov datotek, kar pomaga pri rekonstrukciji izgubljenih datotek. Je v paketu skupaj s programsko opremo TestDisk, ki jo lahko uporabimo za obnovitev particij.

Glavna ovira je uporabniški vmesnik – kjer je ukazna vrstica brez podpore za miško. Na prvi pogled se zdi zapleteno, toda program nas skozi proces vodi z vrsto zaslonskih menijev in je namestitev na ciljni pogon v načinu »samo za branje«, tako da ni nevarnosti, da bi bili podatki izgubljeni, če smo kje narobe kliknili.

TestDisk in PhotoRec

Prenesi TestDisk in PhotoRec

5.   MiniTool Partition Recovery

Ste izgubili celo particijo? Ta brezplačna aplikacija za obnovitev particij lahko reši vaš dan.

    • Obnovi izgubljene particije
    • Preprost vmesnik
  • Izvajanje je lahko počasno

Ena najbolj stresnih izkušenj pri izgubi podatkov je, če kar naenkrat ni celotnega pogona ali particije. Pogosto se lahko zgodi, da nenamerno izbrišemo particijo, če je particija poškodovana.

Če gre za takšno preprosto težavo, lahko particijo vrnemo hitro in enostavno, ne da bi zapustili Windows, z uporabo programa MiniTool Partition Recovery – komponento, ki je vgrajena v MiniTool Partition Wizard Free Edition.

Zaženemo program, izberemo pogon, ki vsebuje izgubljeno particijo, nato pa izberemo, ali želimo skenirati celoten disk ali samo njen del (izberemo del, kjer naj bi bila naša manjkajoča particija). Izbiramo med polnim in hitrim skeniranjem in pustimo, da program izvaja svoje delo.

Brez skrbi, če se zdi, da se program ne odziva, potrebne je malce potrpežljivosti in ​​sčasoma bodo na seznamu prikazane vse zaznane particije. Izberemo vse – vključno z manjkajočo particijo – in kliknemo »Dokončaj«, da jih obnovimo. Prav tako lahko dvokliknemo particijo, da si ogledamo njeno vsebino, da preverimo ali je to to, kar iščemo.

Opozorilo: programska oprema ima ob namestitvi vključen dodaten program, imenovan WebAdvisor. To možnost lahko onemogočimo, vendar je potrditveno polje samodejno izbrano in je precej majhno. Prav tako nas ob namestitvi vpraša ali želimo namestiti Avast Free Antivirus. Torej, ob namestitvi programske opreme beremo, da ne naložimo še neželene vsebine.

MiniTool Partition Recovery

Prenesi MiniTool Partition Recovery Free

Če zaključim: vse se da, oziroma skoraj vse se da preprečiti, zato se izognite izgubi datotek z zelo dobro brezplačno programsko opremo za arhiviranje. Če se vendarle zgodi, da izgubite podatke in pri reševanju le teh naletite na težave, nas kontaktirajte in z veseljem vam bomo pomagali.

]]>
https://www.truecad.si/resevanje-podatkov-iz-diska-orodja/feed/ 1
WiFi povezava ne dela – kaj storiti? https://www.truecad.si/wifi-povezava-ne-dela/ https://www.truecad.si/wifi-povezava-ne-dela/#respond Wed, 13 Jun 2018 09:06:58 +0000 https://www.truecad.si/?p=16930 Se še spomnite, ko smo morali prekiniti internetno povezavo, da smo lahko telefonirali? In ko se je vzpostavljala povezava, analogna, so iz računalnika prihajali čudni zvoki? 🙂

Ja, internetne povezave nam ni več potrebno prekinjati, da lahko telefoniramo, z Wi-Fi povezavo pa se še vedno kdaj pojavijo težave.

Hitrost internetne povezave in Wi-Fi sta se v zadnjih nekaj letih znatno izboljšala. Hitrost prenosa podatkov je hitrejša na celotnem omrežju, brezžične povezave pa so bolj zanesljive kot kdaj koli prej.

Torej, ko izberemo ponudnika internetnih storitev, kateri nam nastavi domače omrežje, dobimo Wi-Fi geslo za dostop do interneta in gremo v akcijo! Se pa zgodi, da kdaj ne gre vse kot namazano. Naj vam pomagamo s predstavitvijo najpogostejših težav in skrajšamo čas reševanja le-teh.

Počasna WiFi povezava

Najraje se zgodi, da prav takrat, ko nujno potrebujemo nekaj podatkov iz interneta ali hočemo pregledati elektronsko pošto, deluje Wi-Fi povezava tako počasi, da je naša potrpežljivost na preizkušnji.

Težava 1 – Oddaljenost od ruterja

Težava: Nahajate se predaleč od omrežnega usmerjevalnika oziroma ruterja. Dlje kot ste, bolj nezanesljiva bo povezava in pretočnost. Razdalja med usmerjevalnikom je namreč pogosto eden najpomembnejših dejavnikov za kakovostno domače brezžično omrežje.

Rešitev: Če se usmerjevalnik nahaja v drugem prostoru, pojdite tja in preverite, če to odpravi vašo težavo. Usmerjevalnik naj ne bo pod mizo skupaj z osebnim računalnikom in kabli, niti ne na podstrešju ali v kleti, tudi ne za pohištvom, v bližini kovinskih predmetov ali v bližini tekočin (npr. radiatorjev). Usmerjevalnik postavite čim bližje osrednjemu delu stanovanja oziroma hiše, tako da bodo vsi prostori, vsaj tisti, v katerih se najpogosteje povezujemo z brezžičnim omrežjem, od njega oddaljeni približno enako, vmes pa ne bo preveč sten.

Če tudi to ne deluje se obrnite na vašega omrežnega operaterja, da preveri delovanje usmerjevalnika in vam ga po možnosti tudi zamenja v kolikor ugotovi, da je težava v usmerjevalniku oziroma povečajte hitrost prenosa pri operaterju, kar posledično pomeni višje mesečne stroške ali pa razmislite o nakupu ojačevalnika signala, kateri niso dragi, nastavitev pa je preprosta.

Težava 2 – Pomanjkanje pasovne širine

Težava: Drug vzrok za upočasnitev je pomanjkanje pasovne širine. Dandanes smo v internetno omrežje povezani prek stacionarnih računalnikov, prenosnikov, telefonov, tablic in televizije in uporaba več naprav hkrati je lahko vzrok za počasno povezavo.

Rešitev: Izklopite vse aktivne naprave. Igranje iger po spletu, dolpotegi filmov, glasbe, videoposnetkov je priporočljivo prek omrežnega kabla, da tako sprostite brezžično pasovno širino. V kolikor pa je težava zaradi omejene hitrosti prenosa podatkov, kar imajo omrežni operaterji navedeno v svojih ponudbenih paketih, pa seveda obstaja tudi možnost, da nimate dovolj podpore za izvajanje vseh aktivnosti in vam povezava lahko tudi »zmrzne« oziroma deluje zelo počasi.

Seveda obstaja tudi možnost, da se nekdo v bližini »šlepa« preko vaše povezave. Če želite to preprečiti, zamenjajte geslo za Wi-Fi dostop in nastavite varnost na WPA2-AES. Več o tem, kako ugotoviti, če nekdo drug uporablje vaše brezžično omrežje in kako preprečiti, si lahko preberete tukaj.

Težava 3 – Zasedenost frekvenčnega kanala

Težava: Omrežni usmerjevalniki delujejo na določenih frekvenčnih kanalih, privzetega si ob priklopu praviloma izberejo sami (brezžični frekvenčni kanali – na primer 1, 6 in 11). Na območju, kot je stanovanjski blok, je v današnjem času informacijske tehnologije aktivnih več usmerjevalnikov, ki lahko zasedajo isti kanal. S prestavitvijo na drugi kanal lahko včasih pospešimo jakost in morda celo domet signala.

Rešitev: Na srečo, pri ponovnem zagonu veliko novejših usmerjevalnikov samodejno izbere najmanj obremenjene frekvence. Ponovni zagon izvedemo lahko kar z izklopom iz električnega napajanja. Počakamo 10 sekund in vklopimo nazaj. Potem traja približno 2 – 10 minut, da se usmerjevalnik postavi.

Kanal pa lahko zamenjate tudi v vmesniku za spreminjanje nastavitev usmerjevalnika. Do vmesnika je pri večini modelov mogoče priti z vnosom IP-naslova (najpogostejši 192.168.0.1, 192.168.1.1 ali 192.168.2.1) usmerjevalnika v spletnem brskalniku in vpisom uporabniškega imena in gesla, ki sta pogosto zapisana na spodnji strani usmerjevalnika ali na škatli, v kateri smo ga dobili.

Če imate usmerjevalnik Dual Band, omogočite tako 2.4GHz kot 5GHz. Kanal 5GHz naj bo odprt za vaše najpomembnejše povezave. S simultano uporabo dveh frekvenc je nemotena uporaba spletnih storitev, pošte ter obenem igranje spletnih iger ali pretakanje zahtevnega videa brez zamikov na drugem frekvenčnem območju.

Ni internetne povezave

Težava 4 – Občasne motnje na ruterju ali modemu

Težava: Občasno prihaja do motenj na usmerjevalniku ali modemu in se prekine internetna povezava. Opazimo, da lučke na usmerjevalniku ne gorijo.

Rešitev: Najboljši način za rešitev težave je ponovni zagon. Izklopimo modem in usmerjevalnik iz električnega napajanja in počakamo vsaj 10 sekund, preden oba vklopimo nazaj. Po 5 – 10 minutah oziroma, ko vidimo, da vse lučke na usmerjevalniku gorijo, preverimo delovanje internetne povezave.

Težava 5 – Popolni izpad zaradi izvajanja servisnih storitev omrežnega operaterja.

Rešitev: Tu prav veliko res ne morete storiti. Če o servisnih delih niste bili obveščeni pokličite in se pozanimajte, da ne izgubljate preveč časa z iskanjem rešitve. Potem greste v najbližjo kavarno, kjer imajo drugega ponudnika omrežnih storitev, si privoščite kavo in nemoteno delate dalje 🙂

]]>
https://www.truecad.si/wifi-povezava-ne-dela/feed/ 0
7 razlogov, zakaj so obnovljeni računalniki pameten nakup https://www.truecad.si/nakup-obnovljeni-racunalniki/ https://www.truecad.si/nakup-obnovljeni-racunalniki/#comments Mon, 07 May 2018 09:24:37 +0000 https://www.truecad.si/?p=14728 Pod pojmom nakup si predstavljamo pridobitev nečesa novega, iz potrebe ali želje.

Čeprav večino stvari v življenju kupimo povsem nove, je pri nekaterih predmetih kar običajno, da so pred nami že imeli lastnika. Tipičen primer so avtomobili, stanovanja, otroška oprema, foto oprema, kolesa in celo sodobni pametni telefoni.

Spletne strani namenjene prodaji (eBay, Amazon, Bolha…) so polne ponudb raznolikih predmetov, ki se kupujejo novi in tudi rabljeni.

Medtem, ko so nekateri predmeti precej specifični, lahko trdimo, da je računalnik postal sestavni del sodobnega življenja vsakega od nas.

Ali ste kdaj v času kupovanja nove računalniške opreme pomislili o nakupu rabljenega ali obnovljenega namiznega računalnika, oziroma prenosnika? Preden brez pomisleka opustite to možnost, vam svetujemo, da si preberete našo obsežno predstavitev razlik, prednosti in tudi slabosti.

Nepoučen nakup je lahko drag in nepotreben nakup!

Ali naj kupim nov, obnovljen ali rabljen računalnik?

V današnji dobi je računalnik postal nepogrešljiv del vsakdanjih opravil, bodisi v obliki delovnega ali domačega namiznega računalnika ali prenosnega računalnika. Ker pa se računalniško področje skupaj s hitrim razmahom digitalizacije nenehno razvija, se spreminjajo programi, se večajo datoteke in se povečujejo tudi zahteve po zmogljivosti računalnikov.

To prej ali slej privede do potrebe po posodobitvi ali zamenjavi računalnika (hardware) in tudi programske opreme (software). Skoraj gotovo pa pride do zamenjave, ko se na vašem računalniku pokažejo znaki potencialne težje okvare, zaradi katere lahko ostanete brez dragocenih podatkov ali brez možnosti dela oziroma dostopa do interneta za nekaj časa.

Medtem, ko je rojenim v 21. Stoletju »trenutek nakupa« računalniške opreme v užitek, marsikomu v zrelejšem obdobju ta precej tehnična odločitev predstavlja breme. Še posebej, če opravi nakup računalnika iz osebnih potreb, ne zaradi službe, in se oseba na računalništvo ne spozna (za kar so v službah večinoma zadolženi ustrezno strokovni zaposleni).

Nakup namreč pomeni odločitev, ki je lahko tudi napačna. Gotovo pa ta odločitev s sabo prinese tudi strošek.

V kolikor slednji ni problem, skoraj ni dvoma, da se boste odločili za nakup nove računalniške opreme. Enako velja, če vam računalnik predstavlja ključno orodje za delo in je »ta stari« postal že prepočasen.

Tipičen primer tovrstnega razmišljanja  so podjetja ali posamezniki, ki si ves čas želijo čim bolj izkoristiti svoj čas preživet za računalnikom, oziroma opravila izvesti čim hitreje, brez nepotrebnih čakanj. V primeru poslovne uporabe to pomeni, da po nepotrebnem izgubljate dragoceni čas in v skladu s pojmom »čas je denar«, v daljšem obdobju zaradi počasnosti izgubite več kot bi zapravili z nakupom.

V privatni uporabi, še posebej, če je pri nakupu računalniške opreme treba omejiti stroške in vam računalnik ne prinaša neposredno zaslužka, je pred iskanjem popolnoma novega računalnika povsem na mestu misel o posodobitvi opreme. Ko ta ne zaleže več, pa lahko pride na vrsto nakup rabljenega ali obnovljenega računalnika.

Razlika med tovarniško obnovljenimi in rabljenimi računalniki iz spletnih oglasov

Medtem, ko je vsakomur lahko jasno, kaj dobi z nakupom novega računalnika, je vredno predstaviti obnovljene računalnike, saj jih ne smemo zamenjevati z rabljenimi.

Rabljena računalniška oprema se namreč večinoma prodaja kar neposredno od lastnika, torej med fizičnimi osebami, brez garancije, po sistemu »videno kupljeno«. Čeprav so cene rabljenih namiznih računalnikov (PC računalniki) ali prenosnih računalnikov res krepko nižje od novih, so ti poceni nakupi lahko tudi tvegani. Bodisi gre za malo znane znamke ali za uveljavljene računalnike cenjenih podjetij Acer, Apple, Asus, Dell, Fujitsu, HP, Lenovo, Toshiba… v nobenem primeru ne moremo vedeti, kaj je pretekli lastnik z njimi počel in v kakšnem stanju je računalnik.

Pri tem ne gre zgolj za malomarno ravnanje in morebitne vidne zunanje ali nevidne notranje poškodbe pač pa na podlagi različne uporabe interneta in varnostnih programov tudi za možnosti, da skupaj z računalnikom domov prinesete še viruse in škodljivo programsko opremo. Tipičen primer nakupa rabljenih namiznih ali prenosnih računalnikov je prodaja privatnih ponudnikov preko spletnih oglasnikov.

Kljub temu, da lahko v idealnem primeru pri nakupu rabljene računalniške opreme nastavite na nakup od poštene osebe, ki starega računalnika ne potrebuje več, saj je kupila novega, tveganje vedno ostaja. Še posebej je vredno biti pazljiv pri nakupu izrazito najcenejših rabljenih računalnikov oziroma prenosnikov. S tem tveganjem in možnimi negativnimi izkušnjami sovpada tudi slab prizvok pojma »rabljen«, ki se ob slabi poučenosti prenese še na pojem »obnovljen«. A obnovljeni računalniki imajo za kupce kar nekaj ključnih prednosti in so bistveno varnejši nakup.

Zakaj sploh pride do prodaje obnovljenih računalnikov?

Večina ljudi že ima za sabo izkušnjo nakupa izdelka, ki jim ni ustrezal. Vzeli smo ga iz škatle in morda že na prvi pogled ugotovili, da »to ni to« kar smo si predstavljal. Bodisi je bil izdelek opraskan, bodisi poškodovana embalaža ali pa smo enostavno kupili nekaj, kar nam ni ustrezalo. Logično je sledilo vračilo k prodajalcu.

Zakonska določila omogočajo vračilo novih izdelkov, a hkrati se ti izdelki zaradi zakonske zaščite kupcev ne smejo več prodati kot novi. Morda pa se ne zavedamo, da tudi ti izdelki najdejo pot do končnih kupcev – pod pojmom »obnovljeni« – za bistveno nižjo ceno. To ne pomeni, da so ti obnovljeni računalniki slabi, saj se večina proizvajalcev potrudi, da delujejo kot novi, vseeno pa previdnost ni odveč.

Največ obnovljenih računalnikov prihaja iz neprodanih zalog. To so računalniki, ki jih večje trgovske verige morajo zamenjati z novimi modeli. Ker se ti ne smejo več prodajati kot novi jih samo prepakirajo v »refurbished« embalažo in se naprej prodajajo kot obnovljeni računalniki. Imajo pa enako garancijo kot novi.

racunalniki-zaloge

Obnovljeni namizni računalniki ali obnovljeni prenosniki lahko segajo od praktično novih pa do nekaj let starih. Kakšne računalnike torej najdemo v ponudbi »obnovljenih«?

Možnosti je precej;

  • Prenosniki ali namizni računalniki, na katerih so med prevozom nastale manjše vizualne poškodbe.
  • Prenosniki ali namizni računalniki, ki so jih uporabljali za predstavitve ali kot razstavne modele proizvajalci ali prodajalci.
  • Prenosniki ali namizni računalniki, ki jih je pred prodajo končnim kupcem že prehitela zamenjava z novejšo generacijo računalnikov.
  • Prenosniki ali namizni računalniki, ki so jih imeli na testiranju novinarji in blogerji, oziroma druga »strokovna javnost«.
  • Prenosniki ali namizni računalniki, ki so jih stranke vrnile v zakonskem roku, zaradi napačne odločitve oziroma nezadovoljstva.
  • Prenosniki ali namizni računalniki, ki so jih zahtevna podjetja zaradi nenehnih izboljšav po kratki dobi pri svojem dobavitelju zamenjala z novimi.
  • Prenosniki ali namizni računalniki, ki niso prestali končne kakovostne kontrole.

Čeprav se nekatere med temi naštetimi možnostmi slišijo bolj varne, druge pa manj, je bistvo obnovljenih računalnikov predvsem korak preden gredo ponovno v prodajo.

Pred ponovno prodajo jih namreč vrnejo proizvajalcu ali ustreznim strokovnjakom, ki računalniško opremo temeljito pregledajo, očistijo, testirajo ter izvedejo kakovosten obnovitveni proces.

Poškodovane ali nedelujoče dele zamenjajo ali popravijo, sčistijo diske, na novo naložijo operacijski sistem, poskrbijo, da je ohišje videti kot novo ali z minimalnimi znaki uporabe ter večinoma zamenjajo tudi poškodovano embalažo.

Plusi in minusi

  • Obnovljeni računalniki so cenovno krepko ugodnejši od novih enakih
  • Obnovljeni računalniki so preizkušeni, da funkcionirajo na nivoju novih.
  • Obnovljeni računalniki imajo garancijo (v najboljših primerih enakovredno novim računalnikom) in v nekaterih primerih (kot novi) celo možnosti podaljšane garancije
  • Za znesek, ki vam je dosegljiv, lahko kupite boljši računalnik kot v primeru nakupa popolnoma novega
  • Ne pozabiti, da je vsak elektronski odpad škodljiv za naravo in se z nakupom obnovljenih predmetov zmanjšuje okolijski odtis
  • Potencialno je bila ob obnovi vgrajena posodobljena oprema (starejši modeli)
  • Možni so manjši vidni znaki uporabe
  • Izbira je omejena in računalnika ob nakupu ne morete konfigurirati po lastni želji. Lahko pa to še vedno storite kasneje (sploh pri PC računalnikih).
  • Pri novih računalnikih včasih pridobite popuste za nakup programske opreme, kar je pri obnovljenih redkeje
  • Pri obnovljenih namiznih računalnikih morda ne boste dobili originalne miške in tipkovnice iz originalnega celotnega paketa, temveč drugačno, ampak praviloma novo.
  • Ker je večina obnovljenih računalnikov iz tujih večjih trgovskih verig na tipkovnicah ni šumnikov. Na te je potrebno nalepiti slovenske črke ali jih vgravirati.

Poglejmo prednosti še bolj obširno

1.    Ugodnejša cena

V primerjavi z nakupom popolnoma novega, nerabljenega računalnika, so obnovljeni računalniki opazno cenejši. Pri čemer lahko razlika sega od 20 % pa tudi do 50 %. Na prihranke vpliva več dejavnikov – starost računalnika, znamka računalnika, kakovostni rang računalnika in sama konfiguracija. Pri slednji je pomembno vedeti, da ima najvišji rang poslovnih računalnikov  bistveno boljšo opremo in predvideno daljšo življenjsko dobo, zato je tudi cena obnovljenih poslovnih računalnikov visokega ranga manj ugodna kot pri osnovnih modelih.

Najbolj srečen nakup lahko doživite, če pri dobrem prodajalcu nastavite na napis: »akcija obnovljenih prenosnikov«.

2.    Varnost – garancija

Sodoben komercialno naravnan svet lahko privede do tega, da tudi pojem »obnovljeni« računalniki ali prenosniki ni obravnavan povsod isto, saj točno določen standard, kaj vse ta obnova obsega, ni opredeljen. Zato smo že v predhodnem tekstu uporabili pojme kot »večinoma, predvidoma, marsikje, pogosto«, saj popolna enotnost nivoja obnove ne obstaja. Zato je osnovni napotek, da obnovljene računalnike kupujete pri samih proizvajalcih ali pri uveljavljenih podjetjih z računalniško opremo, ki dobijo obnovljene računalnike neposredno od proizvajalcev.

Po domače povedano – tudi v tem primeru kupujte pri zaupanja vrednih! V pomoč so vam lahko razni kakovostni certifikati, ki potrjujejo strokovnost podjetja. V vsakem primeru iščite obnovljene računalnike ali prenosnike z garancijo, sicer se nakupu raje izognite. Garancija pa mora pričeti veljati od dneva vašega nakupa. Pozanimate se lahko tudi o možnosti podaljšanja garancije.

3.    Boljša oprema za manj denarja

Ključno prednost nakupa obnovljene računalniške opreme, v primerjavi z novo, smo sicer izpostavili kot »ugodnejšo ceno«, a hkrati lahko to povemo tudi drugače. Za znesek, ki ga lahko namenite nakupu, dobite boljši računalnik, z boljšo opremo – bodisi bolj kakovostno znamko, bodisi zmogljivejšo konfiguracijo ali kar oboje.

Skoraj vsa uveljavljena podjetja (Asus, Acer, Dell, Fujitsu, Hewlett-Packard, Lenovo, Toshiba…) nudijo obširen izbor računalnikov – od osnovnih modelov do poslovnih modelov. Med obnovljenimi namiznimi računalniki ali prenosniki lahko za znesek novega osnovnega modela izbirate kakovostnejši model, ki s sabo prinese boljše zmogljivosti in večjo vzdržljivost.

4.    Zanesljivost

Čeprav kupca pri nakupu novih ali obnovljenih računalnikov že varuje garancija, praksa marsikdaj pokaže še dodatno prednost – obnovljeni ne povsem »sveži« računalniki so lahko celo zanesljivejši od povsem novih. Podobno kot pri avtomobilih. Prvi modeli imajo vedno največ napak, ki jih proizvajalec s časom odpravlja. Pri avtomobilih so najbolj »hvaležni« večinoma modeli pred zamenjavo generacij.

Tako tudi ob obnovi računalniške opreme dobri proizvajalci posodobijo računalnik, odpravijo nekatere »tovarniške« hibe in hrošče operacijskega sistema. Seveda pri tem pišemo o primerjavi z enakim novim modelom.

5.    Varovanje okolja

Odpad postaja velik problem našega okolja, saj potrošniška družba spodbuja kupovanje preko vseh racionalnih meja, posledica pa je s plastiko in drugimi škodljivimi nerazgradljivimi sestavinami onesnaženo okolje.

Nakup obnovljenega računalnika pomeni en odpad manj, pomeni koristno rešitev za predmet, ki bi sicer lahko pristal na odpadu. Tistim, ki jim narava dosti pomeni, lahko obnova predmetov prinaša pomirjujoč občutek, da so nareditli še nekaj dobrega za okolje.

Varovanje okolja - čisto okolje

6.    Podjetniške prednosti

Obnovljeni računalniki so lahko zanimiv nakup tudi za podjetja, iz več razlogov. Osnovni je seveda spet razmerje med ceno in opremo. Lahko je razlog tudi kompatibilnost z ostalimi računalniki, ki so v podjetju v uporabi, a je eden od njih odpovedal, oziroma podjetje potrebuje enakovrednega za nove delavce.

Možnost je tudi, da podjetja potrebujejo računalnik za bolj obremenjeno delovno okolje, kjer lahko hitro pride do vizualnih poškodb in je nov računalnik že hitro videti star.

Nekatere delovne organizacije tudi preizkušajo nove proizvodne procese, ki pričenjajo vključevati računalnike za enostavnejše funkcije in nezahtevne programe, za kar ni potrebe po kupovanju novih, zanesljivost (obnovljeni računalniki z garancijo) pa je vseeno zaželena.

7.    Smiselnost

Ob »pešanju« vašega starega računalnika, zaradi vedno večjih obremenitev in novih programov ter želja po novih operacijskih sistemih, ste postavljeni pred tehtanje o smiselnosti posodobitve vgrajenih komponent ali nakupa novega, ki že vsebuje zmogljivejše komponente.

Drage legalne licence in nadgradnja strojne opreme (večji trdi disk za shranjevanje podatkov, večji SSD delovni disk, več delovnega pomnilnika RAM…  pa pomenijo strošek, ki je lahko že velik del nakupa obnovljenega (novejšega in zmogljivejšega) računalnika, povrh pa imajo nekateri ponudniki obnovljenih računalnikov v ceno vštet že naložen licenčni operacijski sitem.

Pa še nasvet…

V osnovi se od kupca pričakuje, da pri vsakem nakupu ve, kaj si želi, oziroma potrebuje.

Enako velja za »tovarniško obnovljene računalnike«. Domači računalniki, potrebni za brskanje po internetu, enostavne naloge, poslušanje glasbe ali gledanje videov, so lahko manj zmogljivi kot računalniki za zahtevne delovne procese ali intenzivno igranje najsodobnejših igric.

Zato sami najbolje veste, za kaj boste računalnik potrebovali in kakšnega si želite (tablica, prenosni, namizni računalnik). Medtem ko za večino opravil, če ne vključujejo potrebe po mobilnosti, zadošča namizni računalnik, ki ga je podobno kot prenosnik možno nadgrajevati, je nakup tablice omejen na njeno konfiguracijo. Na podlagi potreb lahko okvirno predvidite (ali vsaj poveste prodajalcu), kakšno konfiguracijo potrebujete (procesor i3, i5, i7, oziroma količina RAM, trdi diski, SSD delovni disk, pa navsezadnje tudi želje glede zaslona, miške in tipkovnice).

Predvsem sami dobro premislite, katere lastnosti računalniške opreme so za vas nujne in katere sodijo v kategorijo »bi bilo lepo imeti«. Zavedati se je potrebno, da je pri nakupu obnovljenih računalnikov izbira vseeno manjša kot pri novih in vsega želenega morda žal ne boste našli. Še vedno pa vam preostane možnost naknadne nadgradnje.

Izbor znamke računalnika je precej bolj ohlapen kriterij, saj boste predvidoma iskali predvsem podobne lastnosti, ki pa so pri različnih znamkah konkurenčno primerljive. Bodite pozorni na priložnostne akcije obnovljenih prenosnikov, ne prezrite objav kot so »rabljeni prenosniki z garancijo« ali »rabljeni računalniki z garancijo«, pazljivi pa bodite pri prodajah z besedami  »poceni rabljeni prenosniki« ali »najcenejši prenosniki», oziroma namizni računalniki.

Preveč poceni je lahko s časom tudi drago. Zato za konec ponovno opozarjamo, da se odločite za nakup obnovljenega računalnika iz zanesljivega vira in z garancijo!

]]>
https://www.truecad.si/nakup-obnovljeni-racunalniki/feed/ 3
7 trendov: optimizacija spletnih strani v letu 2018 https://www.truecad.si/optimizacija-spletnih-strani-trendi/ https://www.truecad.si/optimizacija-spletnih-strani-trendi/#respond Wed, 17 Jan 2018 10:34:31 +0000 http://trgovina.spletni-imeniki.si/?p=5759 Letu 2018 smo na stežaj odprli vrata in pripravljeni smo, da bodo prav vse spremembe izziv, ki nam omogoča napredek, tako v osebnem kot v poslovnem življenju.

Trendi iskanja po spletu se spreminjajo, zato je prav, da opozorimo na kaj moramo biti pozorni pri optimizaciji spletne strani, da ne ostanemo v ozadju, pozabljeni.

Ko slišimo besedo SEO – slovensko optimizacija spletnih strani (angl. Search Engine Optimization), običajno pomislimo na ključne besede.

Pred desetimi leti nam nihče ne bi oporekal. Vendar pa danes ni več mogoče reči enako. Ne v svetu, kjer živimo z RankBrainom, ki ga je Google začel uporabljati v letu 2016.

RankBrain je pametni kriterij za rangiranje spletnih strani, je umetno inteligentni algoritem, ki je za razliko od drugih faktorjev, ki vplivajo na pozicijo spletnih strani v iskalniku, sposoben lastnega učenja.

V nadaljevanju si preberite 7 trendov, na katere moramo biti pozorni pri optimizaciji v letu 2018.

1.     Glasovno iskanje in digitalni pomočniki

Glasovno iskanje

Tehnologija glasovnega iskanja predstavlja veliko priložnost za spreminjanje načina komuniciranja in obdelave informacij.

Z rastočim trgom digitalnih vsebin je velik vzpon digitalnih pomočnikov, ki lahko spremenijo način poizvedovanja na spletu.

Po podatkih Googla (Google I/O keynote), eno od petih iskanj že izhaja iz glasovnih poizvedb.

Z digitalizacijo se spreminja iskalni trg in pričakujemo lahko, da bomo v letu 2018 videli še večji premik k glasovnemu iskanju.

Ker se z digitalnimi pomočniki izboljša natančnost iskanja, bo več ljudi, ki iščejo hitre in ustrezne odgovore, uporabljalo glasovno iskanje iz svojih mobilnih naprav.

Pomembno je, da raziščemo oziroma preverimo izvedene raziskave o namenu in načinu razmišljanja uporabnika, kar nam zagotovi natančnejše rezultate, saj bo algoritmom pomagal zagotoviti najboljši odgovor.

Poleg tega je pričakovati, da se bo glasovno iskanje še bolj  integriralo v domače pametne naprave, ki podjetjem pomagajo pri dostopanju do novih podatkov, medtem ko uporabniki uživajo v brezhibni izkušnji z vsakodnevnimi napravami.

Ker digitalni pomočniki presegajo naprave pametnih telefonov, obstaja velika priložnost za SEO in vsebine, ki blagovno znamko povezujejo z uporabnikom na edinstven, a še vedno pomemben in uporaben način.

2.     Gradnja povezav

Uspešna strategija SEO se bo v letu 2018 nadaljevala v izgradnji odnosov med uporabnikom in blagovno znamko, z vzpostavitvijo močnih stikov in povezav, ki bodo dolgoročno koristni.

Izziv leta 2018 bo upravljanje z blogi, in sicer, kako jih vključiti kot sestavni del strategije gradnje povezav, ne da bi pri tem ogrozili ugled blagovne znamke.

Google je že v mesecu maju 2017 opozoril lastnike spletnih strani, ki se pri pridobivanju povezav preveč zanesejo na objave gostov, da bodo začeli podrobneje pregledovati neželene in vprašljive povezave.

3.     Dobra uporabniška izkušnja

Uporabniška izkušnja za SEO bo postala še pomembnejša v letu 2018. Google je jasno nakazal, da je nujno osredotočenje na uporabnika.

Dobra uporabniška izkušnja poveča verjetnost, da se bodo uporabniki redno vračali na spletne strani katere so že obiskali.

Pri optimizaciji slednje pomaga SEO strokovnjakom, da odkrijejo, katere strani so bolj uporabne za ljudi in jim tako dajo prednost pred drugimi.

Dejansko je uporabniška izkušnja skriti dragulj spletne prodaje.

Prvi korak je spremljanje hitrosti spletnega mesta, berljivosti in navigacijske strukture.

Z natančnejšim pregledom navad brskanja uporabnikov lahko dobimo koristne podatke. Na primer, če uporabniki, ki prihajajo neposredno iz iskalnika, ostanejo na naši spletni strani samo 30 sekund, potem to verjetno pomeni, da vsebina ali uporabniška izkušnja škoduje konverzijski stopnji našega spletnega mesta.

Poleg tega, ker več uporabnikov dostopa do vsebine iz svojih mobilnih naprav, je vse večja potreba po zagotavljanju odlične uporabniške izkušnje na vseh napravah.

4.     Obogatene razširitve in hitri odgovori

Obogatene razširitve

Priljubljenost obogatenih razširitev (angl. Featured Snippets) je povečala konkurenco med podjetji, ki se poskušajo pojaviti v “položaju 0” na strani rezultatov v iskalniku (SERP  – angl. Search engine results page).

Glede na raziskave, skoraj 30% preizkusnih Googlovih iskalnih poizvedb prikazuje obogatene razširitve. To kaže na potrebo po strategiji, kako optimizirati vsebino spletnega mesta, da bi ustrezala Googlovim standardom.

Seznami, tabele in grafi so pogosto priljubljeni, koristno pa je tudi, da ustvarimo vsebino v obliki vprašanj in odgovorov, s čimer Googlu olajšamo, da iz strani pridobi pravo vsebino, katera se prikaže kot obogatena razširitev s predstavljenimi elementi.

Podoben način, kako doseči vrh SERP-jev, je ustvariti vsebino, ki služi kot hitri odgovor. Googlov odziv na odgovor je obogatena razširitev s storitvijo, katere cilj je odgovoriti na vprašanje na bolj privlačen način.

Običajno sledi strukturi »kako« ali »kaj« in je Googlov poskus uporabe iskalne poizvedbe za bolj koristen način organiziranja rezultatov iskanja.

Ugotovljeno je bilo, da imajo rezultati, ki se pojavijo v polju za odgovore, CTR 32,3% (angl. Click – through rate – razmerje med prikazi in kliki za vsak oglas ter ključno besedo).

Izkazalo se je torej, da poleg dosegljive vsebine na strani, ki jo Google prikaže kot obogateno med rezultati zadetkov, možnost za prikaz obogatene razširitve povečuje tudi nadpovprečno visok CTR in nadpovprečen čas na strani.

5.     »Mobile -first« indeksiranje

Danes skoraj 60 % poizvedb na spletnih iskalnikih prihaja z mobilnih naprav.

V naslednjih letih se bo ta delež še povečeval, kar pomeni, da bo večina obiskovalcev do naše spletne strani dostopala prek mobilnika in ne več prek namiznega računalnika.

Trenutno so dejavniki pozicioniranja spletnih strani prilagojeni indeksu namiznih računalnikov. Ker pa Google želi ustreči širši množici, bo v prihodnje uvrščanje naše spletne strani odvisno od razvrstitvenih dejavnikov indeksa mobilnih naprav.

Google dolgoročno želi imeti enoten indeks iskalnih rezultatov, ki bo temeljil na mobilni verziji, ta pa bo rezultate posredoval tako mobilnim napravam kot namiznim računalnikom.

Na začetku uvajanja sprememb bosta zelo verjetno obstajala dva indeksa – »desktop-first« in »mobile-first«. Uporabniki med njima ne bomo mogli izbirati, niti ne bomo vedeli, kateri nam je posredoval iskalne rezultate.

Sčasoma bo Google začel uporabljati samo »mobile-first« oz. »mobile-only« indeks.

Treba se je zavedati, da se sprememba ne bo zgodila jutri ali naslednji mesec, kar pa še ne pomeni, da lahko sedimo in čakamo.

Če je vaša strani prijazna mobilnim napravam, lahko preverite tukaj.

Hitrost spletnega mesta je ključnega pomena za iskalnike. Na pospešenih mobilnih straneh (AMP je kratica pospešenih strani za mobilne naprave – angl. Accelerated Mobile Pages) se lahko stran naloži do štirikrat hitreje kot standardna mobilna stran.

Pospešene mobilne strani - AMP

Pospešene mobilne strani – AMP

Po Chartbeat-u se AMP naloži v sekundi in je razpoznati tudi 35-odstotno izboljšanje časa dela. Google se je osredotočil na AMP, tako da trenutno že šteje več kot 2 milijardi pospešenih spletnih strani.

Implementacija AMP bo omogočala naši strani večjo vidljivost, saj se bo lahko prikazovala na vrhu iskalnih rezultatov kot novica v vrtiljaku (angl. carousel), kar je vsekakor zelo uporabno za medijske spletne strani.

Ker pa je prikaz AMP strani poenostavljen, to lahko negativno vpliva na uporabniško izkušnjo, kar pomeni, da se bodo obiskovalci na spletni strani zadrževali manj časa.

Iz uporabniškega vidika je cilj, da bo AMP stran grafično ter funkcionalno čim bolj podobna prvotni strani. S tem bomo uporabnike na strani zadržali dlje.

Pričakuje se, da bo povpraševanje v letu 2018 naraslo, saj bo podjetjem pomagalo izboljšati svoje učinkovitost spletnega mesta in bolj prijazno uporabniško izkušnjo s hitrimi in odzivnimi mobilnimi stranmi.

Blagovne znamke, ki želijo slediti spremembam v iskanju v mobilnih napravah, morajo slediti trendu in preizkusiti, ali potrebujejo AMP ali katere koli druge dodatke, da izboljšajo hitrost spletnega mesta.

6.     Vzpon vizualnega iskanja

Vizualno iskanje je razburljivo področje in kombinacija tehnoloških inovacij in uporabniške izkušnje.

Porast množice podatkov veča potrebo po vizualizaciji podatkov. Še posebej zato, ker z vizualizacijo veliko lažje prikažemo ključne informacije, kar pomeni, da oglaševalci hitreje in lažje dostopajo do pomembnih podatkov in se lažje in pravilneje odločajo.

Strategija SEO leta 2018 mora upoštevati način, kako vključiti vizualno vsebino v iskalnike, da bo prva izbira med ponujenimi rezultati.

Obogateni vizualni elementi postajajo bolj privlačni in uporaba nevroznanosti in inovacij prinaša zanimiv in konkurenčen trg.

Ker se konkurenca povečuje, se zdi, da več podjetij priznava potencial uspešnega vizualnega iskanja, medtem ko se morajo blagovne znamke še bolj osredotočiti na optimizacijo njihove vizualne vsebine za namene SEO.

7.     Umetna inteligenca in strojno učenje

Umetna inteligenca in strojno učenje že spreminjajo način uvrstitve rezultatov iskanja.

Strojno učenje lahko tudi olajša način iskanja, saj pomaga uporabnikom najti kontekstualne rezultate.

To bo pripeljalo do bolj osebnih izkušenj, medtem ko lahko vzpon glasovnega iskanja in digitalnih pomočnikov nudi idealno podlago za razvoj umetne inteligence in nagrajevanje uspešnih strategij SEO, ki sledijo trendom.

Googlov RankBrain – algoritem sposoben učenja pomena besed s pomočjo umetne inteligence, je na široko odprl vrata številnim možnostim algoritmičnega strojnega učenja in povezave izrazov v različnih jezikih.

Gre za razširitev funkcij Google Hummingbird algoritma (ki je prvi začel besede povezovati z njihovim pomenom) in sicer na način, da se le-ta lahko postopoma uči o pogovornih poizvedbah uporabnikov in z naučenim samodejno posodablja lastni algoritem.

Večjo posodobitev algoritma smo dočakali v začetku februarja 2017, ko je velike premike naredila “neznana sprememba”.

Pričakovati je tudi, da bo Google v naslednjih letih izdal še številne posodobitve na področju strojnega učenja. Opazili smo tudi že povezovanje slovenskih in angleških prevodov ter sinonimov slovenskih izrazov.

Strojno učenje pa ni le »hit« povezan s SEO. Uporabljamo ga tudi na drugih področjih, kot so interpretacija podatkov in marketinška avtomatizacija.

Optimizacija spletnih strani in spremembe v letu 2018

Kot se zdi, bo leto 2018 zanimivo leto za SEO.

Tradicionalne tehnike SEO so še vedno učinkovite, vendar so številni trendi v razvoju in ti bi lahko znatno spremenili prakso optimizacije iskanja.

Zato je koristno, da sledimo najnovejšim trendom in ugotovimo, kako lahko naša blagovna znamka vzdržuje uspešno strategijo SEO za prihajajoči čas, tako da upoštevamo uveljavljene in naraščajoče trende.

Če boste potrebovali pomoč pri SEO optimizaciji, nas kontaktirajte, in z veseljem vam bomo pomagali doseži želene cilje.

]]>
https://www.truecad.si/optimizacija-spletnih-strani-trendi/feed/ 0
Vesel božič in srečno novo leto 2018 https://www.truecad.si/vesel-bozic-in-srecno-novo-leto-2018/ https://www.truecad.si/vesel-bozic-in-srecno-novo-leto-2018/#respond Fri, 22 Dec 2017 10:23:59 +0000 http://trgovina.spletni-imeniki.si/?p=5756 Vesel božič in srečno novo leto 2018 vam želi ekipa TrueCAD!

]]>
https://www.truecad.si/vesel-bozic-in-srecno-novo-leto-2018/feed/ 0
Kako zamenjati SSD disk na prenosnikih https://www.truecad.si/kako-zamenjati-ssd-disk-na-prenosnikih/ https://www.truecad.si/kako-zamenjati-ssd-disk-na-prenosnikih/#comments Thu, 21 Dec 2017 10:05:02 +0000 http://trgovina.spletni-imeniki.si/?p=5496 Solid State Drives ali SSD diski zagotovo prevzemajo vlogo trdega diska kot primarnega nosilca podatkov.

Obstaja več razlogov za zamenjavo trdega diska za SSD disk; najbolj prepričljiv je sigurno ta, da je SSD disk približno 5-krat hitrejši kot trdi disk, kar pomeni, da se bodo vaš operacijski sistem, aplikacije in igre zaganjali veliko hitreje in se bo vaš sistem na splošno veliko bolje odzival.

Drug razlog je, da nima premičnih mehanskih delov, ki bi se lahko zlomili, če se zgodi nesreča in vam prenosni računalnik pade na tla.

Seveda ob padcu ni garancije, ki bi vam zagotovila, da vam bo SSD ali katerikoli drugi disk sploh še delal, je pa vseeno več upanja pri SSD diskih.

Se še spomnite kako smo trde diske postavljali v zamrzovalnik, da smo poizkušali še zadnje možnosti obnovitve podatkov?

No, tudi tega pri SSD diskih ni potrebno. SSD disk deluje zelo tiho, praktično ga ni slišati, večina SSD diskov pa deluje tudi pri -10 -70 °C.

Obdobje, ko so bili SSD diski predragi za povprečnega uporabnika, so minili. Cene SSD diskov so zdaj dostopne, kar je povezano z ogromnim povpraševanjem na trgu. V večini novih prenosnih računalnikov je SSD disk že samoumeven.

Spremenilo se je tudi hlastanje za tera bajti prostora. Za povprečnega uporabnika je povsem zadovoljivih 256 GB, za več dodatnega prostora pa se poslužujemo zunanjih diskov.

Najbolje od vsega pa je, da je zamenjava trdega diska z SSD diskom povsem enostavna. Pri večini prenosnih računalnikov lahko zamenjavo uredite kar na kuhinjski mizi z izvijačem.

Ga imate? Super.

Ampak!, če imate kakršnekoli pomisleke, vam priporočamo strokovno pomoč. V podjetju TrueCAD vam bomo z veseljem pomagali.

Pa začnimo.

1. KORAK: Izbira primernega SSD diska

Vse kar potrebujemo je torej majhen izvijač.

Ker pa želimo vsebino trdega diska prenesti na novi SSD disk potrebujemo še zunanje ohišje za SSD disk z USB (3.1) vmesnikom, da bomo na novi SSD lahko naredili klon vsebine in aplikacijo za kloniranje diska.

Večje datoteke, video vsebine, ki bi lahko presegale zmogljivosti SSD diska, shranimo na drugo zunanjo enoto.

Že pred nakupom diska se prepričamo, da se bo novi SSD disk prilegal prenosnemu računalniku.

Večina prenosnih računalnikov ima 2,5” diske, vendar lahko ultra lahki prenosniki uporabljajo tudi 1,8” velikost diska. 2,5” diski imajo lahko tudi različne debeline – 7 mm ali 9,5 mm – in različne vmesnike (SATA ali IDE, običajno v prenosnikih od leta 2008 ali prej). Prenosni računalniki najpogosteje uporabljajo 2.5” diske SATA.

Izbira SSD diska

Da bomo prepričani v ustreznost nakupa je najbolje, da odstranimo ploščo na dnu prenosnega računalnika, kjer se skriva disk in pogledamo kaj piše na disku, ali piše 2,5” in SATA ter kakšno debelino potrebujemo.

Če prenosnik nima tako enostavnega dostopa do trdega diska, torej ni odstranljive hrbtne plošče, je potrebno pogledati v specifikacije in navodila prenosnega računalnika, tako za dostop do trdega diska kot tudi velikost diska (1.8” ali 2.5”) in debelino.

Opisan postopek zamenjave SSD diska velja za prenosnike z odstranljivo hrbtno ploščo.

2. KORAK: Kloniranje trdega diska

Če želimo prenesti enako kopijo obstoječega trdega diska z operacijskim sistemom in vsemi datotekami na novi SSD disk (brez ponovne namestitve sistema Windows), moramo najprej klonirati trdi disk (če klona ne potrebujemo in bomo izvedli »clean install« – nova instalacija operacijskega sistema, programov….potem ta korak preskočimo).

Mi pa nadaljujemo:

a) Povežemo SSD disk s prenosnim računalnikom, z USB kablom.

USB to IDE sata

Kot že omenjeno smo za novi SSD disk, za ta namen, pridobili zunanje ohišje z USB (3.1) vmesnikom.

b) Inicializacija (uvodna nastavitev) SSD

Če se SSD na računalniku ne prikaže z novo črko pogona, gremo na orodje za upravljanje diskov programa Windows.

Postavimo se na ikono Računalnik, z desno tipko na miški izberemo Upravljanje in poiščimo Upravljanje diskov ter izberemo Ustvarjanje in formatiranje particij trdega diska. SSD disk moramo videti kot nov disk pod trenutnim.

Če piše “Ni inicializiran”, z desno tipko na miški kliknemo pogon in izberemo “Inicializiraj disk.”

c) Velikost particije diska, katero bomo klonirali, naj bo enaka ali manjša od SSD diska.

Preverimo, ali je primarna particija trenutnega diska (običajno C: z operacijskim sistemom Windows in nameščenimi programi) večja od SSD diska. Če je večja potem bo potrebno krčenje.

Z desno tipko na miški kliknemo na particijo trenutnega diska in izberemo Skrči nosilec. V naslednjem oknu pustimo privzete nastavitve in kliknemo Skrči. S tem bo velikost primarne particije spremenjena. Ostali prostor ostane nedodeljen.

Med procesom kloniranja bo aplikacija za kloniranje ustrezno spremenila velikost in dodelila dodaten prostor glavni particiji SSD diska.

Zveni komplicirano? Ne skrbite. Je povsem enostavno. Po krčenju ponovno zaženemo računalnik, da se prepričamo, da particija dela preden začnemo s kloniranjem.

d) Kloniranje trdega diska

In smo končno prispeli do točke, kjer dejansko izvedemo svojo namero, kloniranje trdega diska.

1. Namestimo aplikacijo za kloniranje diska.

Na spletu je veliko izbire, večinoma so to plačljive aplikacije. Mi bomo uporabili kar EaseUS Todo Backup Free, ki je brezplačna za osebno uporabo, ima uporabniku prijazen vmesnik in optimizira tudi prehod na SSD.

2. V glavnem meniju aplikacije EaseUS Todo Backup izberemo možnost Klon (»Clone«).

easeUS

Sledimo čarovniku, da izberemo izvorni disk (»souce« – polni disk) in naš cilj (SSD disk – prazni disk).

Ko izberemo ciljni pogon, torej prazni SSD disk, označimo možnost Optimiraj za SSD (»Optimize for SSD«).

To zagotavlja, da so sektorji usklajeni in izboljšajo možnosti za zagon z SSD diskom po procesu kloniranja (druge možnosti »Sector by sector clone«, ne označimo, saj se tako kopira vsak sektor, čeprav je prazen ali slab).

3. Kliknemo Naprej, da vidimo izbrani izvorni in ciljni pogon ter s klikom Nadaljuj začnemo s kloniranjem.

Postopek kloniranja traja približno 45 minut. Ko se zaključi izvedemo Zaustavitev sistema in izklopimo računalnik.

3. KORAK: Fizična menjava starega diska z SSD diskom

Sledi korak v katerem odstranimo stari disk in ga zamenjamo z SSD diskom.

1. Računalnik imamo izklopljen, odklopimo napajalni kabel in tudi vse druge priključene kable, vključno s kablom, kjer smo imeli priključen SSD disk. Odstranimo hrbtno ploščo kot smo naredili v Koraku 1, ko smo preverili velikost in debelino diska.

2. Poiščemo vse vijake, ki pritrjujejo trenutni disk na prenosni računalnik. Pred odvzemom jih moramo odviti. Nič ne delamo na silo.

3. Dvignemo stari trdi disk za približno 30 ali 45 stopinj in ga izvlečemo.

4. Na isto mesto namestimo SSD disk. SSD disk namestimo v obratnem postopku, kot smo odstranili stari disk: Potisnemo ga pod kotom na svoje mesto, tako da je v celoti priključen na vmesnik.

Fizična menjava SSD diska

Nato SSD disk pritrdimo z vijakom, ki smo ga odstranili v zadnjem koraku.

Na koncu pritrdimo z vijaki še hrbtno ploščo, ki pokriva disk.

4. KORAK: Zagon z SSD diskom

Trenutek resnice: Vklopimo prenosni računalnik.

Če se prenosnik zažene kot običajno in vidimo vse svoje programe in nastavitve ravno tako, kot so bili prej (razen veliko hitreje), je vse tako kot mora biti.

Zdaj lahko vaš stari disk namestite v ohišje z USB vmesnikom, ga formatirate in uporabite za shranjevanje podatkov.

Še ena pomembna malenkost: SSD diskov ne smemo defragmentirati.

Windows 10 to že ve. Če zazna vaš pogon kot SSD, bo namesto defragmentiranja pogona optimiziral ukaz TRIM, ki izboljša učinkovitost vašega SSD diska.

Torej, z zamenjavo SSD diska (pri Windows 7, Vista…) izklopite defragmentiranje, kar naredimo s klikom na Start => Vsi programi => Pripomočki => Sistemska orodja => Program za defragmentiranje diska => Izklopimo urnik.

Po uspešni zamenjavi SSD diska bo občutek zmagoslavja. Garantiramo! 🙂

]]>
https://www.truecad.si/kako-zamenjati-ssd-disk-na-prenosnikih/feed/ 1