Optimizacija spletnih strani in trendi v 2018

7 trendov: optimizacija spletnih strani v letu 2018

Letu 2018 smo na stežaj odprli vrata in pripravljeni smo, da bodo prav vse spremembe izziv, ki nam omogoča napredek, tako v osebnem kot v poslovnem življenju.

Trendi iskanja po spletu se spreminjajo, zato je prav, da opozorimo na kaj moramo biti pozorni pri optimizaciji spletne strani, da ne ostanemo v ozadju, pozabljeni.

Ko slišimo besedo SEO – slovensko optimizacija spletnih strani (angl. Search Engine Optimization), običajno pomislimo na ključne besede.

Pred desetimi leti nam nihče ne bi oporekal. Vendar pa danes ni več mogoče reči enako. Ne v svetu, kjer živimo z RankBrainom, ki ga je Google začel uporabljati v letu 2016.

RankBrain je pametni kriterij za rangiranje spletnih strani, je umetno inteligentni algoritem, ki je za razliko od drugih faktorjev, ki vplivajo na pozicijo spletnih strani v iskalniku, sposoben lastnega učenja.

V nadaljevanju si preberite 7 trendov, na katere moramo biti pozorni pri optimizaciji v letu 2018.

1.     Glasovno iskanje in digitalni pomočniki

Glasovno iskanje

Tehnologija glasovnega iskanja predstavlja veliko priložnost za spreminjanje načina komuniciranja in obdelave informacij.

Z rastočim trgom digitalnih vsebin je velik vzpon digitalnih pomočnikov, ki lahko spremenijo način poizvedovanja na spletu.

Po podatkih Googla (Google I/O keynote), eno od petih iskanj že izhaja iz glasovnih poizvedb.

Z digitalizacijo se spreminja iskalni trg in pričakujemo lahko, da bomo v letu 2018 videli še večji premik k glasovnemu iskanju.

Ker se z digitalnimi pomočniki izboljša natančnost iskanja, bo več ljudi, ki iščejo hitre in ustrezne odgovore, uporabljalo glasovno iskanje iz svojih mobilnih naprav.

Pomembno je, da raziščemo oziroma preverimo izvedene raziskave o namenu in načinu razmišljanja uporabnika, kar nam zagotovi natančnejše rezultate, saj bo algoritmom pomagal zagotoviti najboljši odgovor.

Poleg tega je pričakovati, da se bo glasovno iskanje še bolj  integriralo v domače pametne naprave, ki podjetjem pomagajo pri dostopanju do novih podatkov, medtem ko uporabniki uživajo v brezhibni izkušnji z vsakodnevnimi napravami.

Ker digitalni pomočniki presegajo naprave pametnih telefonov, obstaja velika priložnost za SEO in vsebine, ki blagovno znamko povezujejo z uporabnikom na edinstven, a še vedno pomemben in uporaben način.

2.     Gradnja povezav

Uspešna strategija SEO se bo v letu 2018 nadaljevala v izgradnji odnosov med uporabnikom in blagovno znamko, z vzpostavitvijo močnih stikov in povezav, ki bodo dolgoročno koristni.

Izziv leta 2018 bo upravljanje z blogi, in sicer, kako jih vključiti kot sestavni del strategije gradnje povezav, ne da bi pri tem ogrozili ugled blagovne znamke.

Google je že v mesecu maju 2017 opozoril lastnike spletnih strani, ki se pri pridobivanju povezav preveč zanesejo na objave gostov, da bodo začeli podrobneje pregledovati neželene in vprašljive povezave.

3.     Dobra uporabniška izkušnja

Uporabniška izkušnja za SEO bo postala še pomembnejša v letu 2018. Google je jasno nakazal, da je nujno osredotočenje na uporabnika.

Dobra uporabniška izkušnja poveča verjetnost, da se bodo uporabniki redno vračali na spletne strani katere so že obiskali.

Pri optimizaciji slednje pomaga SEO strokovnjakom, da odkrijejo, katere strani so bolj uporabne za ljudi in jim tako dajo prednost pred drugimi.

Dejansko je uporabniška izkušnja skriti dragulj spletne prodaje.

Prvi korak je spremljanje hitrosti spletnega mesta, berljivosti in navigacijske strukture.

Z natančnejšim pregledom navad brskanja uporabnikov lahko dobimo koristne podatke. Na primer, če uporabniki, ki prihajajo neposredno iz iskalnika, ostanejo na naši spletni strani samo 30 sekund, potem to verjetno pomeni, da vsebina ali uporabniška izkušnja škoduje konverzijski stopnji našega spletnega mesta.

Poleg tega, ker več uporabnikov dostopa do vsebine iz svojih mobilnih naprav, je vse večja potreba po zagotavljanju odlične uporabniške izkušnje na vseh napravah.

4.     Obogatene razširitve in hitri odgovori

Obogatene razširitve

Priljubljenost obogatenih razširitev (angl. Featured Snippets) je povečala konkurenco med podjetji, ki se poskušajo pojaviti v “položaju 0” na strani rezultatov v iskalniku (SERP  – angl. Search engine results page).

Glede na raziskave, skoraj 30% preizkusnih Googlovih iskalnih poizvedb prikazuje obogatene razširitve. To kaže na potrebo po strategiji, kako optimizirati vsebino spletnega mesta, da bi ustrezala Googlovim standardom.

Seznami, tabele in grafi so pogosto priljubljeni, koristno pa je tudi, da ustvarimo vsebino v obliki vprašanj in odgovorov, s čimer Googlu olajšamo, da iz strani pridobi pravo vsebino, katera se prikaže kot obogatena razširitev s predstavljenimi elementi.

Podoben način, kako doseči vrh SERP-jev, je ustvariti vsebino, ki služi kot hitri odgovor. Googlov odziv na odgovor je obogatena razširitev s storitvijo, katere cilj je odgovoriti na vprašanje na bolj privlačen način.

Običajno sledi strukturi »kako« ali »kaj« in je Googlov poskus uporabe iskalne poizvedbe za bolj koristen način organiziranja rezultatov iskanja.

Ugotovljeno je bilo, da imajo rezultati, ki se pojavijo v polju za odgovore, CTR 32,3% (angl. Click – through rate – razmerje med prikazi in kliki za vsak oglas ter ključno besedo).

Izkazalo se je torej, da poleg dosegljive vsebine na strani, ki jo Google prikaže kot obogateno med rezultati zadetkov, možnost za prikaz obogatene razširitve povečuje tudi nadpovprečno visok CTR in nadpovprečen čas na strani.

5.     »Mobile -first« indeksiranje

Danes skoraj 60 % poizvedb na spletnih iskalnikih prihaja z mobilnih naprav.

V naslednjih letih se bo ta delež še povečeval, kar pomeni, da bo večina obiskovalcev do naše spletne strani dostopala prek mobilnika in ne več prek namiznega računalnika.

Trenutno so dejavniki pozicioniranja spletnih strani prilagojeni indeksu namiznih računalnikov. Ker pa Google želi ustreči širši množici, bo v prihodnje uvrščanje naše spletne strani odvisno od razvrstitvenih dejavnikov indeksa mobilnih naprav.

Google dolgoročno želi imeti enoten indeks iskalnih rezultatov, ki bo temeljil na mobilni verziji, ta pa bo rezultate posredoval tako mobilnim napravam kot namiznim računalnikom.

Na začetku uvajanja sprememb bosta zelo verjetno obstajala dva indeksa – »desktop-first« in »mobile-first«. Uporabniki med njima ne bomo mogli izbirati, niti ne bomo vedeli, kateri nam je posredoval iskalne rezultate.

Sčasoma bo Google začel uporabljati samo »mobile-first« oz. »mobile-only« indeks.

Treba se je zavedati, da se sprememba ne bo zgodila jutri ali naslednji mesec, kar pa še ne pomeni, da lahko sedimo in čakamo.

Če je vaša strani prijazna mobilnim napravam, lahko preverite tukaj.

Hitrost spletnega mesta je ključnega pomena za iskalnike. Na pospešenih mobilnih straneh (AMP je kratica pospešenih strani za mobilne naprave – angl. Accelerated Mobile Pages) se lahko stran naloži do štirikrat hitreje kot standardna mobilna stran.

Pospešene mobilne strani - AMP

Pospešene mobilne strani – AMP

Po Chartbeat-u se AMP naloži v sekundi in je razpoznati tudi 35-odstotno izboljšanje časa dela. Google se je osredotočil na AMP, tako da trenutno že šteje več kot 2 milijardi pospešenih spletnih strani.

Implementacija AMP bo omogočala naši strani večjo vidljivost, saj se bo lahko prikazovala na vrhu iskalnih rezultatov kot novica v vrtiljaku (angl. carousel), kar je vsekakor zelo uporabno za medijske spletne strani.

Ker pa je prikaz AMP strani poenostavljen, to lahko negativno vpliva na uporabniško izkušnjo, kar pomeni, da se bodo obiskovalci na spletni strani zadrževali manj časa.

Iz uporabniškega vidika je cilj, da bo AMP stran grafično ter funkcionalno čim bolj podobna prvotni strani. S tem bomo uporabnike na strani zadržali dlje.

Pričakuje se, da bo povpraševanje v letu 2018 naraslo, saj bo podjetjem pomagalo izboljšati svoje učinkovitost spletnega mesta in bolj prijazno uporabniško izkušnjo s hitrimi in odzivnimi mobilnimi stranmi.

Blagovne znamke, ki želijo slediti spremembam v iskanju v mobilnih napravah, morajo slediti trendu in preizkusiti, ali potrebujejo AMP ali katere koli druge dodatke, da izboljšajo hitrost spletnega mesta.

6.     Vzpon vizualnega iskanja

Vizualno iskanje je razburljivo področje in kombinacija tehnoloških inovacij in uporabniške izkušnje.

Porast množice podatkov veča potrebo po vizualizaciji podatkov. Še posebej zato, ker z vizualizacijo veliko lažje prikažemo ključne informacije, kar pomeni, da oglaševalci hitreje in lažje dostopajo do pomembnih podatkov in se lažje in pravilneje odločajo.

Strategija SEO leta 2018 mora upoštevati način, kako vključiti vizualno vsebino v iskalnike, da bo prva izbira med ponujenimi rezultati.

Obogateni vizualni elementi postajajo bolj privlačni in uporaba nevroznanosti in inovacij prinaša zanimiv in konkurenčen trg.

Ker se konkurenca povečuje, se zdi, da več podjetij priznava potencial uspešnega vizualnega iskanja, medtem ko se morajo blagovne znamke še bolj osredotočiti na optimizacijo njihove vizualne vsebine za namene SEO.

7.     Umetna inteligenca in strojno učenje

Umetna inteligenca in strojno učenje že spreminjajo način uvrstitve rezultatov iskanja.

Strojno učenje lahko tudi olajša način iskanja, saj pomaga uporabnikom najti kontekstualne rezultate.

To bo pripeljalo do bolj osebnih izkušenj, medtem ko lahko vzpon glasovnega iskanja in digitalnih pomočnikov nudi idealno podlago za razvoj umetne inteligence in nagrajevanje uspešnih strategij SEO, ki sledijo trendom.

Googlov RankBrain – algoritem sposoben učenja pomena besed s pomočjo umetne inteligence, je na široko odprl vrata številnim možnostim algoritmičnega strojnega učenja in povezave izrazov v različnih jezikih.

Gre za razširitev funkcij Google Hummingbird algoritma (ki je prvi začel besede povezovati z njihovim pomenom) in sicer na način, da se le-ta lahko postopoma uči o pogovornih poizvedbah uporabnikov in z naučenim samodejno posodablja lastni algoritem.

Večjo posodobitev algoritma smo dočakali v začetku februarja 2017, ko je velike premike naredila “neznana sprememba”.

Pričakovati je tudi, da bo Google v naslednjih letih izdal še številne posodobitve na področju strojnega učenja. Opazili smo tudi že povezovanje slovenskih in angleških prevodov ter sinonimov slovenskih izrazov.

Strojno učenje pa ni le »hit« povezan s SEO. Uporabljamo ga tudi na drugih področjih, kot so interpretacija podatkov in marketinška avtomatizacija.

Optimizacija spletnih strani in spremembe v letu 2018

Kot se zdi, bo leto 2018 zanimivo leto za SEO.

Tradicionalne tehnike SEO so še vedno učinkovite, vendar so številni trendi v razvoju in ti bi lahko znatno spremenili prakso optimizacije iskanja.

Zato je koristno, da sledimo najnovejšim trendom in ugotovimo, kako lahko naša blagovna znamka vzdržuje uspešno strategijo SEO za prihajajoči čas, tako da upoštevamo uveljavljene in naraščajoče trende.

Če boste potrebovali pomoč pri SEO optimizaciji, nas kontaktirajte, in z veseljem vam bomo pomagali doseži želene cilje.

Deli objavo

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja