WiFi povezava ne dela – kaj storiti?
Se še spomnite, ko smo morali prekiniti internetno povezavo, da smo lahko telefonirali? In ko se je vzpostavljala povezava, analogna, so iz računalnika prihajali čudni zvoki? 🙂
Ja, internetne povezave nam ni več potrebno prekinjati, da lahko telefoniramo, z Wi-Fi povezavo pa se še vedno kdaj pojavijo težave.
Hitrost internetne povezave in Wi-Fi sta se v zadnjih nekaj letih znatno izboljšala. Hitrost prenosa podatkov je hitrejša na celotnem omrežju, brezžične povezave pa so bolj zanesljive kot kdaj koli prej.
Torej, ko izberemo ponudnika internetnih storitev, kateri nam nastavi domače omrežje, dobimo Wi-Fi geslo za dostop do interneta in gremo v akcijo! Se pa zgodi, da kdaj ne gre vse kot namazano. Naj vam pomagamo s predstavitvijo najpogostejših težav in skrajšamo čas reševanja le-teh.
Počasna WiFi povezava
Najraje se zgodi, da prav takrat, ko nujno potrebujemo nekaj podatkov iz interneta ali hočemo pregledati elektronsko pošto, deluje Wi-Fi povezava tako počasi, da je naša potrpežljivost na preizkušnji.
Težava 1 – Oddaljenost od ruterja
Težava: Nahajate se predaleč od omrežnega usmerjevalnika oziroma ruterja. Dlje kot ste, bolj nezanesljiva bo povezava in pretočnost. Razdalja med usmerjevalnikom je namreč pogosto eden najpomembnejših dejavnikov za kakovostno domače brezžično omrežje.
Rešitev: Če se usmerjevalnik nahaja v drugem prostoru, pojdite tja in preverite, če to odpravi vašo težavo. Usmerjevalnik naj ne bo pod mizo skupaj z osebnim računalnikom in kabli, niti ne na podstrešju ali v kleti, tudi ne za pohištvom, v bližini kovinskih predmetov ali v bližini tekočin (npr. radiatorjev). Usmerjevalnik postavite čim bližje osrednjemu delu stanovanja oziroma hiše, tako da bodo vsi prostori, vsaj tisti, v katerih se najpogosteje povezujemo z brezžičnim omrežjem, od njega oddaljeni približno enako, vmes pa ne bo preveč sten.
Če tudi to ne deluje se obrnite na vašega omrežnega operaterja, da preveri delovanje usmerjevalnika in vam ga po možnosti tudi zamenja v kolikor ugotovi, da je težava v usmerjevalniku oziroma povečajte hitrost prenosa pri operaterju, kar posledično pomeni višje mesečne stroške ali pa razmislite o nakupu ojačevalnika signala, kateri niso dragi, nastavitev pa je preprosta.
Težava 2 – Pomanjkanje pasovne širine
Težava: Drug vzrok za upočasnitev je pomanjkanje pasovne širine. Dandanes smo v internetno omrežje povezani prek stacionarnih računalnikov, prenosnikov, telefonov, tablic in televizije in uporaba več naprav hkrati je lahko vzrok za počasno povezavo.
Rešitev: Izklopite vse aktivne naprave. Igranje iger po spletu, dolpotegi filmov, glasbe, videoposnetkov je priporočljivo prek omrežnega kabla, da tako sprostite brezžično pasovno širino. V kolikor pa je težava zaradi omejene hitrosti prenosa podatkov, kar imajo omrežni operaterji navedeno v svojih ponudbenih paketih, pa seveda obstaja tudi možnost, da nimate dovolj podpore za izvajanje vseh aktivnosti in vam povezava lahko tudi »zmrzne« oziroma deluje zelo počasi.
Seveda obstaja tudi možnost, da se nekdo v bližini »šlepa« preko vaše povezave. Če želite to preprečiti, zamenjajte geslo za Wi-Fi dostop in nastavite varnost na WPA2-AES. Več o tem, kako ugotoviti, če nekdo drug uporablje vaše brezžično omrežje in kako preprečiti, si lahko preberete tukaj.
Težava 3 – Zasedenost frekvenčnega kanala
Težava: Omrežni usmerjevalniki delujejo na določenih frekvenčnih kanalih, privzetega si ob priklopu praviloma izberejo sami (brezžični frekvenčni kanali – na primer 1, 6 in 11). Na območju, kot je stanovanjski blok, je v današnjem času informacijske tehnologije aktivnih več usmerjevalnikov, ki lahko zasedajo isti kanal. S prestavitvijo na drugi kanal lahko včasih pospešimo jakost in morda celo domet signala.
Rešitev: Na srečo, pri ponovnem zagonu veliko novejših usmerjevalnikov samodejno izbere najmanj obremenjene frekvence. Ponovni zagon izvedemo lahko kar z izklopom iz električnega napajanja. Počakamo 10 sekund in vklopimo nazaj. Potem traja približno 2 – 10 minut, da se usmerjevalnik postavi.
Kanal pa lahko zamenjate tudi v vmesniku za spreminjanje nastavitev usmerjevalnika. Do vmesnika je pri večini modelov mogoče priti z vnosom IP-naslova (najpogostejši 192.168.0.1, 192.168.1.1 ali 192.168.2.1) usmerjevalnika v spletnem brskalniku in vpisom uporabniškega imena in gesla, ki sta pogosto zapisana na spodnji strani usmerjevalnika ali na škatli, v kateri smo ga dobili.
Če imate usmerjevalnik Dual Band, omogočite tako 2.4GHz kot 5GHz. Kanal 5GHz naj bo odprt za vaše najpomembnejše povezave. S simultano uporabo dveh frekvenc je nemotena uporaba spletnih storitev, pošte ter obenem igranje spletnih iger ali pretakanje zahtevnega videa brez zamikov na drugem frekvenčnem območju.
Ni internetne povezave
Težava 4 – Občasne motnje na ruterju ali modemu
Težava: Občasno prihaja do motenj na usmerjevalniku ali modemu in se prekine internetna povezava. Opazimo, da lučke na usmerjevalniku ne gorijo.
Rešitev: Najboljši način za rešitev težave je ponovni zagon. Izklopimo modem in usmerjevalnik iz električnega napajanja in počakamo vsaj 10 sekund, preden oba vklopimo nazaj. Po 5 – 10 minutah oziroma, ko vidimo, da vse lučke na usmerjevalniku gorijo, preverimo delovanje internetne povezave.
Težava 5 – Popolni izpad zaradi izvajanja servisnih storitev omrežnega operaterja.
Rešitev: Tu prav veliko res ne morete storiti. Če o servisnih delih niste bili obveščeni pokličite in se pozanimajte, da ne izgubljate preveč časa z iskanjem rešitve. Potem greste v najbližjo kavarno, kjer imajo drugega ponudnika omrežnih storitev, si privoščite kavo in nemoteno delate dalje 🙂
Dodaj odgovor